Heel veel vragen over mennen

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Maureen_M

Heel veel vragen over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 21:24

Hallo allemaal,

ik heb een hele lieve haflinger van 10 jaar. Ze is erg braaf maar soms ook wel een beetje eigenwijs. Ze is heel veelzijdig ! Ze kan dressuren, een klein beetje springen (dit doen we nauwelijks omdat ik het eng vind) en meestal rent ze er gewoon langs :o En buiten is ze ook wel braaf, soms een klein draakje maar het gaat steeds beter !

Via vrienden heb ik een koetsje aangeboden gekregen (voor niet tot nauwelijks veel geld) en waarschijnlijk ook tuig erbij ! Het zal zeker een laag vet nodig hebben, de koets kan een paar nieuw bandjes gebruiken en een likje verf maar verder is alles prima in orde.

Dit klinkt natuurlijk allemaal mooi en aardig. Maar mijn haflinger kent het mennen niet (tot zover ik weet). De eigenaar van de koets heeft vroeger al zijn paarden beleerd bij het mennen en zou mij hieronder kunnen begleiden ! Maar toch wil ik graag alvast wat stapjes ondernemen zodat ik hem niet al het werk geef. Wat zou ik alvast kunnen doen?

En moet mennen perse vanaf jonge leeftijd aangeleerd worden of kan het ook vanaf een leeftijd van 10 jaar?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

HTM

Re: Heel veel vragen over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:52

Kan ook later beginnen.
Het eerste wat je moet gaan doen is longeren, zorgen dat je paard/pony naar de stem luisterd.
Daarna kun je het tuig er eens opleggen, kijken wat die daarvan vindt.
Longeren aan de dubbele longe, en uiteindelijk een sleep erachter.
Bij het laatste moet je er wel iemand bij hebben, voor als het paard het niet snapt, of eng vindt.

Succes ermee.

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +3 waarvan 2 in dameszadel *\%/*

Maureen_M

Re: Heel veel vragen over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 21:59

Oke dankje ! Ik heb wel al eens geprobeerd om tijdens het longeren steeds meer achter haar te lopen ipv in het midden. Ze moest het even doorhebben maar ze snapte het uiteindelijk wel !

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:15

Aangezien hier al heel veel topics over zijn + de FAQ + de Wiki, hier een slotje.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten