[AR] Menbewijs halen in Noord Holland

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Menbewijs halen in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 15:53

Goedendag,
Sorry als er al zoiets van is, kon het zo gauw even niet vinden.

Ik ben van plan om binnen nu en een jaar ongeveer een Shetlander aan te schaffen. Ik zou graag een rijpaard willen hebben, maar ik vind zelf dat een Shetlander net wat makkelijker is om als eerste eigen paardje te hebben en zodra ik een huis heb, zie ik wel verder. Ik wil vooral geen overhaaste keuze's maken en ben hier al lang over na aan het denken. Voor het zover is, wil ik dus alle betreffende voorbereidingen hebben getroffen.

Te beginnen met het menbewijs. Ik ben van plan een Shetlander aan te schaffen die al beleerd is in de aangespannen sport. Ik zelf heb op school(Clusius College Alkmaar) wel het een en ander geleerd maar dat was nou niet echt geweldig. Na een half jaar gestopt met de desbetreffende paardenhouderij opleiding en dus ook met mijn 'men-carriere'.

Ik woon zelf in Purmerend, Noord holland en de manege's hier in de buurt doen niet aan een menbewijs. (manege Purmerbos, manege Paardenhof, Ponyclub Zuidoostbeemster etc.)
Ik ben bereid eventueel wat verder te reizen. Het is niet iets wat ik onmiddelijk wil doen dus tegen de tijd dat ik begin heb ik een auto en rijbewijs. Ik beschik momenteel nog niet over een eigen pony of paard dus zou graag een paard of pony willen lenen net als dat je met je ruiterbewijs doet. Ik ben dus echt van plan het men bewijs te halen en niet het koetsiersbewijs.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen naar mijn zoektocht naar een stal waar ze het menbewijs organiseren.

Met vriendelijke groeten,

Cindy van 't Hooft.

DanaDeen

Re: Menbewijs halen in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:56

Hippisch Centrum de Delft in Assendelft, deed dat voorheen wel, ik weet niet of ze nog steeds menlessen etc hebben.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:57

Jan Tuin in Heemskerk?
Google maar eens :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 16:10

Ik heb even gegoogled. Maar ik kom alleen maar lessen tegen en ik ben echt opzoek naar iets waar ik mijn ruiterbewijs kan halen, kom verder ook niet veel over hem te weten.

Hippisch centrum de delft geeft het niet aan op hun site dus ik geef ze mar even een belletje of mailtje. Ik zie namelijk wel dat ze menlessen doen, maar of ze het examen afnemen...?

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:15

Dat weet ik eigenlijk ook niet, volgens mij organiseren ze wel menwedstrijden en doen daaraan een aantal lesklanten mee, lijkt mij dat ze dan ook exames kunnen afnemen, ze staan vaak wel open voor dingen, dus zou er ook wel een belletje aan wagen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 16:20

Ga ik zeker even doen, is nog best een gedoe om zo'n manege te vinden..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:30