Beste allemaal, Sinds twee weekjes zijn wij in het bezit van een mini. Hij is nu 1 jaar, 4 maanden en 60 cm. Hij zal dus nog wel wat groeien maar weet niet helemaal wat ik daar van kan verwachten, jullie? Wat uiteindelijk mijn vraag is, wij zouden met m willen gaan mennen, wat kan zo'n paardje nou trekken aan gewicht? Alvast bedankt voor jullie informatie!
susan20
Geplaatst: 31-07-12 20:50
Daar is zon hele tabel voor. Natuurlijk moet hij een redelijke conditie hebben.
als ik het goed heb kan hij op zand 1x zijn eigen gewicht trekken dan kan hij op een onverharde weg 2X zijn gewicht trekken en op een verharde weg 3X
Merk trouwens dat daar nog best wat verschil in zit tussen individuele paarden. Je kunt het natuurlijk opbouwen en je paard moet een goede basisconditie hebben maar sommige paarden hebben hun bouw meer mee om te trekken of vinden het leuker dan anderen.
Maakt ook veel uit hoe zo'n goede wagen je hebt trouwens, als je wagen soepeler rolt dan kan je paard/pony meer gewicht trekken dan wanneer de wagen niet soepel zou rollen. Wij hebben twee wagens die elkaar kwa gewicht denk ik niet zoveel maken maar wel in hoe soepel ze rollen (een heeft autobanden de ander grote smalle wagen banden) en dat is ook wel duidelijk te merken aan je paard.
Gem
Geplaatst: 02-08-12 20:51
Aangezien hier genoeg info over te vinden is middels de zoekfunctie en in de FAQ, hier een slotje.