[AR] Oogkleppen van nylon tuig, slechte kwaliteit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Oogkleppen van nylon tuig, slechte kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 16:32

Ik heb een nylon tuig en de oogkleppen erbij zijn plastic. Nu ben ik daar al niet zo fan van maar om mijn paardje aan het tuig te laten wennen prima, als ze uitgegroeid is koop ik er wel een leren hoofdstel met oogkleppen bij. Helaas heeft mijn hoofdstel het nu al begeven, het plastic is gewoon afgebroken. Ligt dit puur aan mijn tuig of heeft iedereen slechte ervaringen met deze oogkleppen (vond de randen ook erg scherp)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:58

welk tuig heb je want zijn meerdere soorten nylontuigen.
ik heb een nylon van ideal en hun leveren dan ook geen hoofdstel er bij omdat ze zeggen dat een leren hoofdstel beter zit en raden je dan ook aan een leren er bij te kopen

Dobel

Re: Oogkleppen van nylon tuig, slechte kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:59

Pff volgens mij heeft het geen merk, hij staat overal voor 85 euro op Marktplaats enzo. Ik dacht voor het beleren en kijken of mennen wat voor ons is prima, maar als het tuig alleen bij het opdoen al stukken krijgt is dat niet zo veilig!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:04

Dobel schreef:
Pff volgens mij heeft het geen merk, hij staat overal voor 85 euro op Marktplaats enzo. Ik dacht voor het beleren en kijken of mennen wat voor ons is prima, maar als het tuig alleen bij het opdoen al stukken krijgt is dat niet zo veilig!

damn weet ik al welke het is .normaal is nylon erg sterk misschien had jou tuig een fout of was het al ergens slecht.want nylon krijg je niet zomaar stuk.hoe de kleppen vast aan het hoofdstel zitten weet ik niet misschien was dit minder goed gemaakt.met dit tuig kun je best oefen.je kan het tuig op leggen hem laten wennen aan de broek oefenen met sturen als je er achter loopt.maar er echt iets achter hangen durf ik je niet te zeggen natuurlijk,want heb de staat van jou tuig niet gezien.maar vaak ligt het er ook aan wat je wilt met een tuig want bij de nylon goedkopen tuigjes staat concourstuig bij dit is dus enkel voor lichte dingetjes te doen.vaak is goedkoop duurkoop,kijk anders voor een leuk 2de hands tuig,als je weet dat het sturen enz goed gaat en paard/pony plezier er in heeft

Dobel

Re: Oogkleppen van nylon tuig, slechte kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:21

Het nylon is sterk maar de oogkleppen zijn van plastic en dan is het nylon riempje dat via de frontriem naar de kop van het hoofdstel gaat zegmaar (die dus van de oogklep naar boven loopt) door de oogklep gelust zegmaar. Het plastic van de oogklep is gewoon afgescheurd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:30

Dobel schreef:
Het nylon is sterk maar de oogkleppen zijn van plastic en dan is het nylon riempje dat via de frontriem naar de kop van het hoofdstel gaat zegmaar (die dus van de oogklep naar boven loopt) door de oogklep gelust zegmaar. Het plastic van de oogklep is gewoon afgescheurd.

oke,ja je kunt toch al gaan oefenen met je rijhoofdstel,met het sturen en wennen aan het tuig.
en als je het nieuw hebt zou ik contakt opnemen met de leverancier.maar je mag natuurlijk ook niet teveel verwachten van een tuig van 85,-