[AR] Meteen beginnen met een HCA sulky, of ben ik té enthousiast?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyNameIs

Meteen beginnen met een HCA sulky, of ben ik té enthousiast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 17:57

Beste bokkers,

Jullie avies gevraagd. Ik wilde dit aanvankelijk vragen in het HCA-topic, maar omdat ik niet veel post heb ik daar nog geen toestemming toe. Ik en mijn shetlander worden een beginnende aanspanning. Dat wil zeggen: Bartje gaat in augustus een aantal weken in training om professioneel beleerd te worden voor de wagen, ik ga op cursus en vervolgens met Bart lessen. Ik ben i.p. gevallen voor de HCA-sulky; oersterk, oerdegelijk en veelzijdig. Is dit een verstandige keuze of misschien nog wat te voorbarig voor een beginnend menner? Kan ik beter beginnen met een cavaletti? Ik weet natuurlijk nog niet hoe leuk we het gaan vinden.

Graag jullie mening,
Alvast bedankt!

ZusJacobs

Re: Meteen beginnen met een HCA sulky, of ben ik té enthousiast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:59

Als je het geld hebt, lekker beginnen met een HCA, duurkoop is uiteindelijk goedkoop. Maar als je niet zeker weet of je verder wilt of je hebt niet teveel te besteden misschien slim een tweedehands sulky op de kop te tikken ergens? Zo'n cavaletti is best degelijk, alleen voor sommige gevallen gewoon minder prettig (ligt er ook aan welke je neemt uit welk jaar).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:08

Als je het geld hebt waarom niet? Het is van wat ik zie en lees een degelijke sulky die goed in balans te krijgen is. Veel mensen beginnen met een simpelere versie omdat ze niet weten of mennen wat voor ze is en een hca een stuk duurder is. Maar als je het geld er voor hebt dan zou ik meteen voor een degelijke wagen als de hca gaan.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:18

De cavaletti is net zo fijn!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:36

Je kan het best gewoon meteen kopen wat je graag wil hebben.

Ik zou eens bij ieamnd anders proberen proef te rijden met een HCA.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:16

Neem een HCA dan zal je ontdekken dat het heerlijk is om te mennen. Een sulky die slecht is af te stellen kan je menplezier zo vergallen. En een HCA kan je ook zo weer voor een mooie prijs verkopen. Daarbij: voor een beginnende aanspanning is veiligheid extra belangrijk: niet meteen een sulky die geen klappen kan hebben

MyNameIs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 18:00

Bedankt voor alle reacties tot dusver! Qua geld hoef ik het i.p. niet te laten. Ik heb geen geldboom in m'n tuin, maar wel redelijk wat kunnen sparen. Ik neig gewoon het meest naar een HCA. Maar ik wil niet dat mensen straks denken: "Zo, die is net begonnen en meteen al een HCA?"

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:22

Nou, ik zou me echt niet druk maken om wat de rest denkt, lekker doen wat je zelf wilt! En zo'n hca is wel een goede investering, mocht je het mennen niet leuk blijken te vinden, kan jee ze goed weer verkopen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:30

Lekker voor de HCA gaan!
Cavaletti vind ik persoonlijk niet echt heel fijn, al kon ie wel wat klappen aan, maar ik zat met mn knieen richting mn nek en bankje zo laag in mn rug dat ik er echt last van kreeg... beetje nadeel.

HCA kun je super afstellen. :j Mocht het alsnog niet bevallen, je bent 'm echt zo weer kwijt dan.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:52

MyNameIs schreef:
Bedankt voor alle reacties tot dusver! Qua geld hoef ik het i.p. niet te laten. Ik heb geen geldboom in m'n tuin, maar wel redelijk wat kunnen sparen. Ik neig gewoon het meest naar een HCA. Maar ik wil niet dat mensen straks denken: "Zo, die is net begonnen en meteen al een HCA?"

Wat boeit het wat andere mensen denken? Je doet het voor jezelf en de pony's :j Goede keuze hoor HCA!

MyNameIs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 09:56

Ik zie dat De Lemerij identieke sulky's maakt, maar dan met spaakwielen en in oranje/zwart en bruin/lichtbruin. Hij is 25eu duurder, maar wel direct leverbaar. Ik ga beiden vandaag maar eens bellen! Bedankt voor alle reaxties! :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:08

Oh wauw, best aso dat ie dat ff zo overneemt eigenlijks... :oo
Vind de spaakwielen wel sjiek, dat wel :j Maar ze zijn echt identiek verder..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:12

Dacht dat HCA een samenwerkingsverband aan was gegaan met de lemerij betreffende de sulkys :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:13

Ik zou idd voor een hca gaan,heb je gelijk wat goeds. Mocht mennen niet jullie ding zijn of de sulky niet fijn,tweedehands zijn ze zó verkocht. :)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:14

MyNameIs schreef:
Ik zie dat De Lemerij identieke sulky's maakt, maar dan met spaakwielen en in oranje/zwart en bruin/lichtbruin. Hij is 25eu duurder, maar wel direct leverbaar. Ik ga beiden vandaag maar eens bellen! Bedankt voor alle reaxties! :)

Ik was gisteren bij de lemerij en naar wat ik zag had hij er twee liggen. Dacht ook dat het om hca 's ging.

MyNameIs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 13:45

Ik heb even contact gehad met De Lemerij; het gaat inderdaad om een eigen product. Hij is gelijk aan de HCA, maar dan gespaakt, i.p.v. plaatwielen. Of het om een samenwerking gaat weet ik niet (vergeten te vragen). Maar ik neem aan dat dit niet klakkeloos wordt overgenomen?

MyNameIs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 12:51

Ik ga zo richting De Lemerij om deze op te halen:
Afbeelding
*\o/*

Ik vind deze versie met spaakwielen net iets sjieker dan plaatwielen.

Geslaagd dus!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:09

Deze bij de lemerij komen bij andries vandaan, heb je sulky gezien idd toen ik er was en nog over gehad.
Lemerij levert namelijk die wielen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:55

MyNameIs schreef:

Waarom wil je niet dat ze dat denken? Je moet toch helemaal zelf weten of jij een HCA wil?!

Ik heb ook lang getwijfelf tussen die twee. Ben voor de HCA gegaan maar had spijt. Vond het helemaal niet lekker zitten met me rug. En er kan niemand mee en dat valt vies tegen en vind het voor de veiligheid beter als er iemand meegaat helemaal als je begint en het is veel gezelliger!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:27

Goede keuze. ik ben zelf ook ooit begonnen met zo'n goedkopere, één keer omgegaan en ding was gelijk stuk. plus dat ik met een HCA op dat moment niet om zou zijn gegaan. groot voordeel vind ik het enkele zitje, je blijft middenin met je zwaartepunt.
Verder heb ik een wedstrijdmodel draverssulky gehad in shetmaat, maar die haalt het in degelijkheid ook LANG niet bij een HCA. ook had deze geen vering en was daarmee ongeschikt voor het rijden op de wei.

Ik heb vandaag ook mijn HCA opgehaald, nog niet mee gereden maar nu al superblij!

elfje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:28

MelanieB schreef:
Lekker voor de HCA gaan!
Cavaletti vind ik persoonlijk niet echt heel fijn, al kon ie wel wat klappen aan, maar ik zat met mn knieen richting mn nek en bankje zo laag in mn rug dat ik er echt last van kreeg... beetje nadeel.

HCA kun je super afstellen. :j Mocht het alsnog niet bevallen, je bent 'm echt zo weer kwijt dan.

waar heb jij je HCA sulky gekocht?
heb altijd een anderes ulky gehad, maar beviel me niet, en roest onder je weg.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:51

Waar de Hca gemaakt word :+
Hca klarenbeek , maar ik zag er nu toevallig 2e hands ook een op mp staan.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:26

kennis van mij heeft er ook nog 1 2ehands te koop een oranje HCA

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:49

Dit is de sulky waar patricia_86 het over heeft.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SZR33DY-D.jpg[img]

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:30

MyNameIs schreef:
Ik ga zo richting De Lemerij om deze op te halen:
[ Afbeelding ]
*\o/*

Ik vind deze versie met spaakwielen net iets sjieker dan plaatwielen.

Geslaagd dus!

Hee wat leuk...
Ik kan je afbeelding niet zien.. maar je zult de HCA inmiddels wel hebben staan.
Laat me raden .... de zwarte met de oranje wielen en oranje panzitting toevallig ???

Ha ha ha ... Ik was er van de week nog even om mijn wagentje op te halen..
En toen liet hij me de betreffende zwart - oranje HCA zien.. met spaakwielen.. echt heel
gaaf....

Heel veel plezier met je HCA.