[AR] word er op tuigers neergekeken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:39

ik vind tuigers wel leuk, maar als ze door hun bouw niet geschikt zijn om dressuur mee te doen, zie ik er liever een hele goede ruiter op. anders ga ik me ook afvragen wat een kind dat niet kan rijden, bv, met een tuiger doet, want die moeten heel anders en met ervaring gereden worden. zelf zie ik ze wel graag, rijd af een toe een merrie met veel hackney in.
dravers vind ik overigens helemaal geweldig!
maar sowieso, als je een paard hebt dat er niet echt geschikt voor is (waar trek je de grens he?) vind ik dat je beter moet kunnen rijden dan voor op een paard dat er wel geschikt voor is.
kan je dat, dan is de combinatie vaak een plaatje, en zie ik het ook heel graag.

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:22

Ik heb ook een tuigpaard. Ik merk ook dat er vaak wordt neergekeken op m'n paard, dat vind ik erg jammer. Ik wil volgend jaar gaan starten in de dressuur. Ik krijg wel negatieve reacties van mensen met zo'n 'ielig' dressuurpaardje, maar mijn tuiger loopt vaak mooier dan hun paard, vind ik. Hoge knieactie en die staart omhoog, echt showen tijdens het rijden. Het lukt me wel om hem in de krul te houden dus dan loopt ie super verzameld, echt een bonk kracht. Dan denk ik ''ha dat verzamelen van jouw paard stelt maar weinig voor". Oke doorzitten blijft moeilijk maar is met veel oefening ook wel voor elkaar te krijgen. Ook heeft mijn tuiger een veel groter uithoudingsvermogen dan andere paarden hier op stal. Na een uur loopt ie nog steeds door. Mijn tuiger heeft geen ramshoofd en is erg grof gebouwd, een enorme hals en een lange rug. We vormen een mooie combinatie omdat ik zelf ook grof gebouwd ben. Ik zou niks anders willen!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:14

Heb ook een tuigpaard..In het bgein riepen mensen ook dat het niks dressuurmatig kon worden maar goed als je hem nu ziet lopen... *kwijl*
Zelfs mijn instructrice vind het een uitdaging om mij en mijn paard les te geven..Dus tja... Maar verder hoor je op wedstrijd wel van:Goh een tuiger... Maar als je er dan op zit kijken ze weer heel anders...

Verder ben ik echt verliefd op het karakter van mijn paard... Veel makkelijker ook in de omgang... OK dan!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:06

Dat is heel vaak zo en niet alleen bij de tuiger, denk maar aan shetlander, fjord, haflinger, belgisch trekpaard etc.
Terwijl bij sommige van deze paarden zelf enkel nóg mooier kunnen lopen dan een dresuurpaardje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:30

Sommige mensen hebben altijd wel wat te zeuren.
Voor Lois had ik een halve tuiger. Ik was dol op dat paard maar natuurlijkhad ze zo haar beperkingen. Slechte galop en een stuwend achterbeen ipv dragend, slechte hals, stijl achterbeen.

Lois is zo'n beetje het tegenovergestelde, echt een luxe bloedkikker. En ook daar kreeg ik weer commentaar op. Hij was veel te rillerig en zou zich nooit fijn laten bewerken door dat opvliegende karakter van hem. Sterker nog: mijn toenmalige stalhouder en instructrice vonden dat ik Lois maar moest laten inslapen. Hij was "gek in de kop".

Ach, als je er zelf maar happy mee bent! Je moet je vooral niet gek laten maken door wat andere vinden en denken. Aan Zaabina, mijn halve tuiger heb ik nog nooit zo'n fijn leerpaarde gehad en met Lois rij ik nu toch ook Z dressuur :p

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:37

Ik ben niet echt fan van tuigers onder het zadel, maar als jij er gelukkig meer bent en er lol aanbeelfd dan moet je dat gewoon doen. En niks van aantrekken wat iedereen zegt!

Voor de kar vind ik sommige tuigers wel gaaf! Bij mijn stage stond Tilvia (Fabricius x Zakerno), een volle zus van Manno, echt zon gaaf paard om mee te werken, altijd die oren erop en lopen dat die kon Kwijl Mocht ook mee doen aan de finale van het FSP voor 3 jarige Haha! Jammer genoeg dat ze nu weer weg is Huilen , zijn maar weinig mensen die met dat paard om kunnen gaan omdat het zon heethoofd is. Heb ook de twijfels ofdathet bij de eigenaar goed gaat komen als ik de verhalen zo heb gehoord.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 01:55

udokus schreef:
hoi ik heb nu mijn 2e tuigpaard waar ik dressuur mee rijdt met mn 1e heb ik zz gereden en tiamo is nu 3 en loopt super kan geen braver paard wensen dus laat ze maar kletsen ze weten niet beter


Met lyon heb je toch m gereden of bedoel je een andere???

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:01

dit is een discussie van een half jaar geleden
heb je die rode lettertjes niet gezien?

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:04

Idd. je vraag kun je ook via PB stellen. Ik sluit dit topic.