We hebben een shetlander van 1 meter die al wel beleerd is voor de kar, maar het nog niet super vaak heeft gedaan. Zowel wij als hij heeft dus nog wat opleiding nodig. Maar waar kun je menlessen volgen? Ik probeer al wat te vinden via google, maar kom dan eigenlijk steeds bij Hanemaaijer (Zoetermeer) uit. Alleen geven zij menles met hun eigen paarden. Voor mij prima om het te leren, maar uiteindelijk wil ik toch ook wel samen met pony gaan lessen.
Inmiddels ben ik al wel zo ver dat ik weet dat ik om mee te beginnen een sulky / 2 wieler wil. Nu heb ik een sulky cavaletti op het oog en voor zo'n soort karretje heeft onze pony ook gelopen. Om te beginnen lijkt dit me een prima optie. Mochten we heel enthousiast worden, dan kunnen we altijd nog iets kwalitatief hoogwaardigers aanschaffen. Maar waar moet ik vooral op letten bij de aanschaf van een dergelijk karretje? En zijn remmen noodzakelijk?
En dan het tuig, leer is zwaarder en heeft veel onderhoud nodig, maar persoonlijk vind ik leer wel mooier en lijkt me fijner voor de pony dan kunststof. Kunststof is natuurlijk heerlijk makkelijk in onderhoud en veel lichter, maar schuurt het niet eerder? En waar moet ik goed op letten bij de aanschaf van het tuig? (al die riempjes..hoe kan ik makkelijk zien dat iets compleet is?)
Als laatste, zijn er nog dingen waar ik aan moet denken, op moet letten of nu over het hoofd zie? Ik probeer ook zoveel mogelijk info uit de faq te halen, maar misschien kan ik nog wat gerichter antwoord krijgen op mijn vragen.
Thnx alvast!