Hallo allemaal, ik ben al een paar jaar erg geïnteresseerd in de mensport. Nu wil ik graag over een (paar) jaar mijn eerste paardje kopen, en natuurlijk wil ik het daarna graag uitbreiden tot een vierspan. Hopelijk als ik goed genoeg ben aan de nationale & internationale sport meedoen. Maar wat is daarvoor een goed ras? Is het zo dat de jeugd alleen met pony's mag starten en de senioren alleen met paarden? Ik ben me nu alleen nog maar aan het kijken niks is dus zeker, alleen het span dat zal er komen.
Ligt er denk ook aan welke tak van het aangespannen rijden je wilt gaan doen. Maar ik vind (A) welshjes altijd wel heel geschikt voor het aangespannen rijden.
Begin eens met het doorlezen van de reglementen van de SGMW dat is de basis en een hele goede start Ga daarna op een lijstje zetten aan welke eisen de pony moet voldoen, wat jouw wensen zijn met de pony en of die daar geschikt voor is.
Bram rijd met 4span welshjes. Ijsbrand rijd met 4 span kwpners.
Solistar
Geplaatst: 13-07-12 18:11
Hij heeft volgens mij wel lipizzaners ook uitgeprobeerd voor een fokker en dat beviel hem heel goed Maarja, ik denk als je op zo'n niveau ment je uit erg veel paarden leuke dingen kan krijgen. Ik vind welshjes ook altijd leuk, en vooral ook vaak lief in de omgang!
New Forest zijn ook heel veelzijdige sportpony's, en een leuke maat. Je moet vooral kijken naar wat jou aanstaat, want er zijn best veel opties van pony's en paarden die goed kunnen presteren. Vaak ligt het nog meer aan het karakter dan aan het ras zelf. Of kijk eens of je met een paar menners een keer mee mag, of neem een paar lessen. Dan kun je een beetje idee krijgen wat jou fijn lijkt voor je wagen.
MelanieB
Geplaatst: 13-07-12 19:49
Evelli schreef:
De witte van chardon zijn lipizzaners
Oh, ik doelde op degene waar hij meestal mee rijd in de top, en waar de meeste hem mee kennen. Ik heb ooit wel eens foto's/filmpje van 'm met 4 span lipizzaners gezien maar wist niet dat ie daar veel mee rijd en van hem zijn..