Ik heb altijd gereden met een tuig met gewoon stroppen aan de strengen, nu heb ik een nieuw tuig en daar kunnen ook snelsluitingen aan, nu ben ik een beetje aan het rondkijken geweest en kwam ik erachter dat er dus kleine en grote snelsluitingen zijn, welke zijn verstandig om te kiezen? En wat is het verschil (behalve de maat)?
Behalve de maat niet zo veel. Bij grote paarden gebruik ik altijd de grote, bij pony's en shetten de middenmaat, en heb ook nog hele kleine voor het tandem om de voorpony vast te maken aan de achterpony, vind die grote dan wat lomp kijken.
Ok dank je wel. Ik vind die grote er zo lomp uitzien en die kleine zo gammel zeg maar. Er moet een fjord aan komen te staan dus dan zijn die grote misschien toch wat beter.
Waar het verschil in zit is het trek gewicht.(Belastings graad) De kleine kan veel minder hebben aan gewicht dan de grotere. Het moet in verhouding staan met de last die het moet houden.
Nu zijn er heel veel verschillende merken ( en kwaliteiten ) sommige kleine van goede merken zijn sterker als de grote van slechte merken.
Ook is het van belang dat ze van een goede kwaliteit RVS zijn dat verlengt de levensduur. Er zijn ook nog verschillen in los maken, de ene met een ringetje om aan te trekken en de ander kan je indrukken met je vinger.. Het is wat je fijn vind en waar je ze voor wil gebruiken.
Succes!
Nouvel
Geplaatst: 12-07-12 22:32
Mijn paard trok de kleintjes met heftig aanzetten nog wel eens krom, nu grote en dat gaat prima!
keona
Geplaatst: 18-07-12 18:09
pony's hebben kleine en de freiberger(kleine jonge van 145cm) heeft grote. dus ik zou jou grote aanraden