[AR] Onervarene wil aangespannen rijden met 2 pony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xpassier

Onervarene wil aangespannen rijden met 2 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:46

Ik schrok nogal toen ik dit van hoorde,

Mijn vriendin heeft sinds 2,5 maand 2 shetlanders.
Ik vind dit echt super leuk voor haar hoor, maar nu is het probleem dat ze vol trots zei dat ze ermee wil gaan mennen.
Hier schrok ik al best van, omdat ze totaal GEEN ervaring heeft met paarden.
Ze wil geen karretje met vier wielen, maar nu wil ze dus een sulky gaan kopen; een tweespan sulky!
Ik zei meteen tegen haar dat dat zo onverstandig is, dat het gewoon echt levensgevaarlijk kan zijn.

Ik heb zelf een aantal paarden waarvan 1 kleintje, waarmee ik ook graag zou gaan mennen, maar ik doe dit bewust niet
omdat ik weet dat als je geen ervaring hebt het levensgevaarlijk kan zijn. (ik zit dan ook liever op een paard dan dat ik op een karretje zit ;) )
Dat heb ik haar ook gezegd.
Helaas heb ik al vele verhalen gehoord van ongelukken die er gebeurd zijn, omdat die mensen gewoon onervaren waren.

Wat vinden jullie van haar idee?
en hoe zou ik haar het beste van het idee af kunnen helpen?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:49

Ehm, ze kan toch gewoon les nemen of zie ik dat nu verkeerd? Als zij wil mennen moet ze dat lekker doen, wel handig als ze daarbij eerst begeleiding krijgt maar om nou meten te zeggen dat ze het écht niet moet doen... Iedereen was ooit onervaren!

rOcky_lofz

Re: Onervarene wil aangespannen rijden met 2 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:51

als je begint met paardrijden ben je ook onervaren, en ja, het kan soms ook gevaarlijk zijn.. moet je dan maar niet gaan paardrijden ?? :?
je moet toch ergens beginnen?! en als zij het nou leuk vind, en idd les neemt.. wat maakt het dan uit ??

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:52

Ik denk dat ze eerst les moet nemen :) En als leek zou ik ook zeggen, eerst lekker beginnen met een enkelspan!

xpassier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:53

Ja jullie hebben gelijk hoor, maar wat ik ben vergeten erbij te zeggen is dus dat ze het zelf wil doen.
Dus zonder begeleiding, ze heeft hier dan het geld ook niet voor

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:55

Zomaar paarden inspannen is wel íeeets gevaarlijker dan gewoon zonder ervaring op een paard stappen hoor! :oo Vergis je daar niet in, mensen die zeggen dat je ervaring moet opdoen. Met een instructeur samen kun je idd ervaring op doen, in je eentje zonder ervaring 2 pony's beleren en inspannen is ongelukken opdoen, geen ervaringen. :n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:37

En je maakt speciaal een account aan om een ander zwart te maken????
Dit is gewoon roddelen over een ander...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:42

2span sulky's en tuigen zijn ook niet bepaald goedkoop. 1 span oxer sulky + tuig en les is stuk goedkoper.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:41

voor een 2 span zou ik een sulky niet aanraden.
Misschien moet je haar aanraden om eens les te nemen, en dan werkt het het beste om dit met een ervaren paard/pony te doen.
Ook om te kijken of ze het wel echt leuk vindt, want straks heeft ze alles gekocht, lukt het niet, en is het niet leuk.

En wat kunnen de pony's, anders kan ze misschien eerst beter met een enkelspan beginnen ipv tweespan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:45

Het ligt toch helemaal aan persoon en de paardjes? Misschien zijn die al heel ervaren en gaat ze les nemen, dat is het toch geen probleem?
Een sulky is niet meteen wat ik zou kiezen voor een tweespan maar een sulky is wel weer veiliger.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:47

anneliesdj schreef:
Een sulky is niet meteen wat ik zou kiezen voor een tweespan maar een sulky is wel weer veiliger.

met een tweespan is een sulky niet veiliger.
Je kan veel eerder omgaan (ja heb ervaring) -O-