keona schreef:denk er wel aan dat je een tuig van ideal koopt met beweegbare draagriem.want meestal heeft ideal het niet standaard maar kunnen ze wel maken
Jackytje schreef:Edit; Zie net dat ze dus wel Ideal tuig verkopen, maar als ik aan de winkelier vraag dat het voor een tweewieler is zal hij dit wel weten :)
Bovenstaande wilde ik ook nog opmerken. De draagriemen van de lichtogen aan het schoftje, moeten dus door het schoftje heen kunnen bewegen, dus 'los' zijn. Dit moet omdat je met een 2wieler gaat rijden, en dat is nodig om hem goed in balans en evenwicht te krijgen, zodat hij niet gaat 'klapperen' op de rug van je pony.
En dat slaat dus ook op dit tuig wat je nu hebt, want ik meen me te herinneren dat het bij dit tuig vast zit.
Meeste tuigen hebben dit vast, sommige hebben het los en Ideal heeft het soms ook los, anders kan het op aanvraag los gemaakt worden.
Ik zou het echter zeker niet aan de winkelier vragen, want helaas hebben veel winkeliers/verkoopmedewerkers het nog wel eens bij het verkeerde eind! Gewoon zelf even kijken en voelen!