Na de Pavo Cup voor dressuurtalenten, de VION-Cup voor jonge springpaarden en de VSN-Cup voor vijfjarige eventingpaarden staat vanaf dit jaar ook het KNHS/KWPN Kampioenschap voor Jonge Menpaarden op het programma tijdens de KWPN Paardendagen.
Goed idee vind ik.Ik vind mijn 4 jarige nog te jong maar volgend jaar wil ik het wel proberen.Gaan er dit jaar bokkers mee doen?
oeps sorry verkeerd gelezen. Er stond een artikel in de Mensport over talentencompentitie voor jonge men paarden en pony's. Ander verhaal.
uryanne
Geplaatst: 02-07-12 21:43
Florinde schreef:
oeps sorry verkeerd gelezen. Er stond een artikel in de Mensport over talentencompentitie voor jonge men paarden en pony's. Ander verhaal.
Zoals al in de Mensport brief staat geschreven;
‘Beter goed gejat dan slecht verzonnen’
Toch wel vreemd dat het KWPN nu ineens begint met deze competitie die al een hele tijd terug in de Mensport stond.
VanHuisUit
Geplaatst: 02-07-12 23:35
Ik heb geen idee waar ze het op zullen toetsen. Ik bedoel, Gelders, tuig, dressuurmatige paarden, er lopen nogal wat verschillende types rond bij het KWPN er kan nogal wat voor de wagen en wat is een goed jong menpaard? Een saaie brave sul die netjes de oefeningen loopt met een mooie dressuuruitstraling of een brutale rakker die voor de duvel niet bang is, je wel eens uit wil dagen, dus niet die oefeningen perfect loopt maar je wel (in de toekomst) door elke hindernis heen zal krijgen? Afgezien van drie nette gangen en een fatsoenlijk 'uiterlijk' zou ik niet weten waarop ze moeten selecteren....
Want hoe test je dat dan (aanleg voor menpaard) en met wie? En wat is een goed menpaard? Dressuur, vaardigheid, SGMW? SGMW mag pas met 5 jaar klasse I, hoe kan je dan met 4 jaar aanleg voor menpaard testen???
Daarbij ben ik geen voorstander van die jonge paarden competities. Je ziet vanuit de spring/dressuursport maar bar weinig terug in de 'echte' competitie en ik vind dat jonge paarden er maar een beetje voor klaargestoomd worden terwijl ik ze graag een jaartje extra gun.