Nu vraag ik me af; is hij zo correct ingespannen? Zit het goed of delen fout of misschien niet correct op maat oid?
Wat kan ik misschien verbeteren/veranderen?
Bij 2e foto is burry wat scheef.. ff bekijken hoe en wat.
Vast bedankt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het linkerleidsel, herkenbaar aan het kapeinde met pinkriempje, wordt eerst aangebracht.
Het leidsel wordt opgelegd en het stootuiteinde wordt door de linker sleutel van het schofttuig en het linker leidseloog van het borsttuig (of gareel sleutel) gestoken en daarna vastgegespt aan de linkerzijde van het bit( stang).
Vervolgens wordt het rechter leidsel op dezelfde manier bevestigd.
Beide leidseluiteinden worden met elkaar verbonden door ze aan elkaar vast te gespen.
Tenslotte worden de leidsels opgestoken onder de rugriem. ( zie fotos ) Zo kunnen de leidsels in één beweging direct worden opgenomen en kan het paard met het bit in bedwang gehouden worden. Anderzijds hinderen de leidsels zo niet bij het aanspannen van het paard.
Citaat:En wat Christyj138 bedoeld: je hebt nu het borsttuig over de binnensingel lopen, en onder de buitensingel door. Dit werd eerder wel meer gedaan, en nog steeds wel. Alleen het hele nadeel daaraan, is dat het borsttuig dan vaak gaat 'stoten'. Het is fijner voor je pony als je het borsttuig helemaal bovenlangs laat lopen. Dus binnensingel, buitensingel vastmaken, en dan óver de buitensingel pas het borsttuig, en borsttuig dus niet onder de buitensingel, zoals je nu hebt.