Ik ben op zoek naar een gelonderlegger voor het schoftstuk. Mijn ntuig ligt niet helemaal geweldig op de schoft. Omdat ik niet direct geld heb voor een nieuw tuig wil ik het eerst zo oplossen. Ik lees in verschillende topics over gelpads, maar nergens een site waar ze te koop zijn.
Een gelpad is voor onder het zadel, als je daar op zoekt zal het idd niet veel worden.
Ik heb een gelonderlegger voor onder het borsttuig (of, bij een grotere pony, voor onder het schoftje), heb die bij mijn tuigenmaker gekocht, maar dat was volgens mij de laatste die hij toen had. Ik weet zo even niet meer precies welk merk het is, maar dat zou ik evt. voor je kunnen nakijken, als dat nog leesbaar/zichtbaar is.
Bij deze pony heb ik hem er inmiddels niet meer onder zitten, omdat het borsttuig dan eigenlijk net wat te kort bleek met onderlegger er onder.
(alfa)gel heeft volgens mij wel degelijk een andere werking dan foam/schuim. Ik heb ook van die kunststof/PVC imperial riding onderleggers liggen maar die zijn ook meteen vrij dik.
Gel verdeeld de druk volgens mij nog beter dan schuim/foam/PVC.
EdwinStok73
Geplaatst: 20-06-12 14:34
Ik rijd zelf meteen super fijne Zilco Driva Gel- lite onderlegger,
Deze zijn licht van gewicht en hebben een super gebruiksgemak. Goed schokabsorberend en vormend naar borst of schoft.
Het logo is hetzelfde, alleen staat er dan ipv. Indra, Action in het logo. Ik heb de webshop even bekeken en zie bijv. wel gel-kinkettingbeschermers (die heb ik thuis ook liggen, alleen dan van een ander merk) maar ik zie niet die borstonderlegger die ik heb.
Misschien zou je even contact met ze op kunnen nemen? Er staat me iets van bij dat mijn tuigenmaker toen tegen mij zei dat die van mij niet meer leverbaar waren of iets. Daarom heb ik hem ook met flinke korting gekregen, want die dingen zijn normaal best prijzig in vergelijking met 'gewone' onderleggers.
Edit: zie dat die van Zilco, waar Edwin Stok het over heeft, niet erg duur is. Heb met die onderlegger geen ervaring, maar dan zou ik anders gewoon voor die gaan.
Ik volg even Heb zelf van die goedkopere onderleggers, staan ook op de site van Zilco, die van BR.
Florinde
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-12 15:31
Ik heb gisteren voor het eerst met de gelonderlegger gereden. Ik vind het super. Hij ligt goed en ik heb het idee dat de pony er ook goed op reageert. Het is ook niet super zweterig en dik. Dit vind ik ook schelen. Vooral bij ranke pony's.
Service vond ik ook prima. Ik had vorige week gemaild over het feit dat er geen maten bij stonden. Dit is direct aangepast. Daarnaast donderdagmiddag besteld en zaterdag in huis. Dat vond ik vlot.
Snelle service! Ik hoop ze niet nodig te hebben, maar als ik ze straks ook nodig heb, bestel ik ook de Zilco. Ben bijna jarig, dan maar voor mn verjaardag (heb meerdere nodig dan)
Heeft iemand ook een foto van een Zilco onderlegger in gebruik? Ik heb mijn borsttuigen even opgemeten en ze zijn +/- 8 cm breed, de onderleggers zijn 12 cm dus steken aan beide kanten nog zo'n 2 cm uit. Is dit niet heel breed of valt dat mee? Ik heb het trouwens over de XS