[AR] Van recreatiewagen toch naar een tweewieler... maar welke...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Floss_

Van recreatiewagen toch naar een tweewieler... maar welke...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 09:40

Hoi!

Ik heb al heel wat topics afgestruind, maar hoe meer ik lees, hoe minder ik het weet (iets met bomen en een bos enzo...)

Ik heb een tinker van 1.55, heb en ben met haar 10 jaar geleden aangespannen gaan rijden. Ik heb ook een fijne recreatiewagen daarvoor.
Maar ik voel me niet zeker op de kar...
Nu zou ik graag mijn wagen willen verkopen en hier een goede tweewieler voor terug willen, een tweewieler is voor mij compacter, overzichtelijker, handiger, en nóg belangrijker: ik voel me er zekerder op (ik men alleen)

Ik zit al te kijken bij de Cavalier, of een tweewieler van Hans van der Mee. Maar de prijs voor een standaard tweewieler bij Hans = meteen mijn maximale budget voor een nieuwe tweewieler. Een goede tweedehandse is ook welkom, maar die zijn nog schaarser te vinden. Ik greep hier op bokt nét mis toen er een advertentie van een Dutch tweewieler stond.

Mijn 'eisen' zijn: een rem (heb heuveltjes hier), een goede lage instap, een lamoen wat breed is bij de achterhand en smal bij de schoft en massieve spaakwielen.
En toen wist ik het niet meer.... %)

Hebben jullie tips?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:03

er staat een heel mooie voor niet te veel geld op marktplaats !!
hier de link, misschien heb je er wat aan !! die met die blauwe wielen, een degelijk ding ! is alleen niet geremd, maar persoonlijk vind ik dat bij een 2-wieler geen noodzaak als je tenminste met broek rijd
succes !!
http://link.marktplaats.nl/563355070

xanax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:27

_Floss_

Re: Van recreatiewagen toch naar een tweewieler... maar welke...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 10:36

Bedankt voor de reacties, maar er zitten een paar tweewielers bij die een te hoge/onhandige instap hebben, een te brede spoorbreedtr (van 1.45 m... is te breed helaas) en de laatste (van kapaza) is volgens mij niet in balans te brengen (volgens mij een vast bankje, of zie ik het fout?)

Die ene van Biancacoo... hoe zie ik (als leek) dat dat een solide tweewieler is?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:34

Wat wil je met de twee wieler? Veel rijden? Weinig rijden? Lage instap ivm lichamelijke mankementen? (sorry ben er zo aangewend het zo te noemen) dan zoek je wellicht ook iets wat comfortabel rijd.

Mijn stalgenoten hebben een geveerde van hans van der mee en daar kan tot nu toe nog geen enkele wagen tegen op, ook niet mijn eigen Clever enkelspan.
Nadeel is idd de prijs en dat het erg nauw is met de afstelling. Ik heb ook een hele knappe 2 wieler gehad maar kon daar alleen mee rijden als er iemand mee ging en die ging dus weer exit omdat ik dus ook altijd alleen rijd.

Hoe groot is je recreatie wagen? Wel eens gedacht aan een compactere marathon wagen?
Ik heb een Uno van Clever en kan daar prima mee it de voeten. Onafhankelijke bomen dus erg makkelijk in te spannen als je alleen bent.
Misschien moet je hier en daar eens wat proef gaan rijden.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 20:42

Hoi!
Ik heb vandaag bij Hans van der Mee een tweedehandse tweewieler gekocht, en hem mijn recreatiewagen daar in kunnen ruilen. Zaterdag kan ik hem ophalen, ben helemaal blij!
Ik wilde niet zoveel geld uitgeven aan een tweewieler, maar als ik deze ooit moet verkopen dan brengt hij zeker zijn geld op.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:53

Wou net komen zeggen dat De lemerij een paar intressante 2 wielers heeft staan :)

Fijn dat je geslaagd bent. Foto!! :D

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 14:17

Bij deze de foto's!

Ik vond het erg moeilijk om hem in balans te krijgen, en ik moet nog een oplossing vinden voor de panieksluitingen aan de strengen, want die máken me toch een piepende herrie!
Ik men zonder kleppen en zonder bit trouwens.

Afbeelding

En voor DIT uitzicht doen we het toch allemaal? <3

Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:08

Als ik het niet vergeet zal ik even kijken hoe mijn stalgenoot dat heeft met de paniek sluitingen want zij heeft exact de zelfde wagen.

Hij rijd wel goed he!

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 09:52

Hij rijdt super!
Ik heb die sluitingen door een gat van de tweewieler gedaan die volgens mij speciaal voor de sluitingen op de kar zijn gemaakt. Maar met iedere stap beweegt die sluiting in dat gat waardoor het erg piept.
Als je zou willen kijken hoe je stalgenoot dat heeft gedaan, dan graag! Mijn paard werd er op een gegeven moment echt een beetje onrustig van...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:56

Rubber slangtje eromheen of tape?