Ik heb sinds enkele weken een sulky oxer gekocht. Ik ben er erg blij mee al heb ik er nog niks mee gedaan
. De vader van mn vriendin heeft hem in elkaar gezet, maar eigenlijk hadden we al meteen problemen met de remmen. Mijn/ons engels is niet je van het, en aangezien er een engelse handleiding bij zit werden we daar niet erg wijs uit. Toen heb ik gemaild naar de leverancier van de oxer en kreeg echt een super goeie uitleg
. We zijn er toen wel uitgekomen hoe het moest. Maar nu het "probleem", we krijgen de rem namelijk niet zo dat hij niet aanloopt maar wel remt. Ik ben me ervan bewust dat de pony de kar mee zou slepen wanneer we onder het rijden de kar op de rem zetten. Maar als ik de kar wat optil en ik de wiellen gewoon door de rem heen trek met mn handen remt hij naar mijn mening niet. Nu hebben we de remmen wat strakker gezet en kan ik hem er met de hand niet doorheen trekken maar nu lijkt hij constand wat aan te lopen. De vader van mn vriendin zegt dat dat wel wat mag. Maar ik denk van niet. Zo moet de pony toch constand eraan blijven trekken. Als ik de kar wat optil en draai aan het wiel dan draait hij niet eens een rondje rond als ik hem een zwieper geef. Dat hoort toch niet of wel
Ik moet mijn pony nog gaan beleren en ben haar nu een beetje wegwijs aan het maken met mn tuig vandaar dat ik nog niet gereden heb met mn wagentje. Maar wil hem ook helemaal goed hebben voor ze ervoor geknoopt word