[AR] menbewijs halen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

menbewijs halen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 21:56

mijn verzorgpaardje een zeer brave tinker, is al aangespannen door zijn baasje, ik rijd alleen onder het zadel, maar het lijkt mij ook heel leuk om met Thinco te mennen,
ben je verplicht een mencursus te volgen deze kost 500 euro therorie en praktijk
of ik kan privelessen nemen 30 euro per uur,

of ik kan de baas vragen het me te leren, maar wil wel tzt op pad kunnen met het koetsje, niet alleen maar samen met iemand dan,

wat kan ik het beste doen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:04

Ik zou gewoon lekker meegaan met de baas van je Tinker, en het zo leren. (heb ik ook gedaan), men cursus is altijd handig, niet verplicht (geloof ik), maar als de baas je alles kan leren, waarom niet? Je kan altijd lessen nemen als je wat meer gevorderd wil worden, zou ik pas doen als je de basis kent

Sababber

Re: menbewijs halen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:10

Kan je niet bij hem leren en een stal zoeken waar je op kan zonder lessen?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:57

menbewijs is niet verplicht alleen om in beplaade gebieden in NL te rijden.
Zou gewoon met de baas van je tinker op pad gaan, en het zo leren.
Wil je meer leren kun je beter die privelessen nemen dan je menbewijs halen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:15

ik zou ook zeggen dat je gewoon met de eigenaar van je paard mee moet gaan en het zo leren,
zolang het menbewijs niet verplicht is zou ik er geen extra geld aan uit geven.
met het oog op de verzekering kun je jezelf extra laten verzekeren voor het geval er iets gebeurd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:16

newmom schreef:
ik zou ook zeggen dat je gewoon met de eigenaar van je paard mee moet gaan en het zo leren,
met het oog op de verzekering kun je jezelf extra laten verzekeren voor het geval er iets gebeurd.

Dat is aan de eigenaar van het paard, hij/zij blijft verantwoordelijk.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:37

ohja, natuurlijk.. had er even niet aan gedacht dat het haar paard niet was.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:43

Ik zou het gewoon doen, ik ga hem ook halen omdat mijn verzorgpaard voor de wagen kan. In de toekomst (de VERRE toekomst) wil ik een eigen paardje en daar dan ook mee gaan mennen, bovendien wil ik ook wedstrijden gaan rijden met de wagen. Het is ook makkelijker voor de verzekering als je schade maakt met de wagen.

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 22:45

maar @lisa, is het bij jullie dan ook zo duur? 500 euro vind ik toch wel veel geld hoor, kan het niet zomaar even missen

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:52

€450.- euro, dus ook nog behoorlijk prijzig! Ik betaal alleen sowieso al 150 minder omdat mijn mama me dat cadeau doet hihi dus ik houd 300 over dat ik zelf moet ophoesten maar dat is voor mij 1 maandje werken en dan heb ik dat weer verdiend dus dan doe je het wel sneller natuurlijk

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:47

Ik zou wel je koetsierbewijs halen!

Ik ga nu een fjord bij rijden, en de eigenaar rijdt ook regelmatig aangespannen met haar.
Ik ben mee geweest en ook een stuk gement.
Erg leuk, maar ik vind het eenhele verantwoording.
Voor ik zelf en 'alleen' de weg op ga, wil ik eerst mijn koetsier bewijs hebben.

Maar misschien is dat iets persoonlijks...

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:52

newmom schreef:

Maar als het ooit verplicht wordt schieten de kosten waarschijnlijk ineens omhoog!
Ik zou hem halen als ik jou was, als je namelijk nu nog niks weet is het makkelijker te halen ipv dat je straks dingen van iemand leert die je als je ooit je koetsiersbewijs wilt weer af moet leren ;)
+ dat je een stuk zekerder op pad gaat denk ik zo :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:36

ewoon samen met de eigenaar oppad gaan,en zo leer je alveel.ook kun je dan lessen nog gaan volgen wat heel leerzaam is.ik men ook en zie nog steeds niet echt het nut om nu mijn menbewijs te halen.als je menbewijs haalt moet je het iederjaar verlengen en dus aanbetalen,je hebt dan een verzekering,maar mijn WA verzekering betaald ook.gewoon lekker aan de slag gaan en plezier hebben

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:02

showteam schreef:
newmom schreef:

Maar als het ooit verplicht wordt schieten de kosten waarschijnlijk ineens omhoog!
Ik zou hem halen als ik jou was, als je namelijk nu nog niks weet is het makkelijker te halen ipv dat je straks dingen van iemand leert die je als je ooit je koetsiersbewijs wilt weer af moet leren ;)
+ dat je een stuk zekerder op pad gaat denk ik zo :)

als... als het ooit verplicht word.. wie zegt dat dat ooit echt gebeuren zal, echt door zetten zal..
er zijn al jaaaaren dingen wie volgend jaar verplicht zouden worden, ontelbare dingen mbt verkeer.
ik geloof daar niet zo in, als het verplicht IS zal ik m gaan halen, geloof niet dat ze het nog veel duurder kunnen maken..

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:00

ik heb al twee jaar mijn koetsiers bewijs maar ik ga nooit alleen rijden. ik heb genoeg ongelukken zien gebeuren. Mijn ervaring is dat je niet snel genoeg van de bok af bent om in te grijpen. Ook al heb ik een super brave en koele haflinger. Het hebben van een koetsiersbewijs is denk ik net zoiets als het auto rijbewijs, je leert pas echt als je kmtrs maakt.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:23

alleen een rijbewijs is verplicht, een koetsiersbewijs (nog) niet. :D
Maar dat van die km's ben ik met je eens, en zo is het met dieren, ervaring weegt zwaarder dan welk papiertje ook. (vind ik)

KadySurkana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:03

Het word wel verplicht !
Ik heb er 350 euro voor betaald voor me koetsiersbewijs !
En ben heel blij dat ik het gedaan heb!
Alles waar je op moeten letten met optuigen etc! En op de weg.
Waar je wel/niet mag rijden..

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:12

Wat een geld zeg.. Wat zit daar allemaal bij in?
Heb even gekeken en vond dit: http://www.srr-nederland.nl/index.php/examens/kosten
Dit is dan alleen het examen, maar als je een paar praktijk- en theorielessen er bij op rekent kom toch nooit op € 500,-?! Zou kijken of je het ergens anders voor minder geld kan doen. Of dat je zelf de theorie leert en voor de praktijk zelf een paar lessen volgt en dat je je dan ergens aanmeld voor alleen een examen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:34

KadySurkana schreef:
Het word wel verplicht !

wanneer dan??? dat weet niemand nog, dus zal voorlopig nog wel niet zijn ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:57

Zolang het niet verplicht is en je iemand hebt die het je kan leren lekker daar in de leer gaan.

Vind het koetsiersbewijs alleen een aanrader voor echte beginners die thuis geen mogenlijkheid hebben om met een intructeur/ervaren menner aan de gang te gaan.
Koetsiers bewijs is voor die mensen een uitstekende basis om verder op te borduren.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:57

eens met het bovenstaande.
ik heb hier een instructeur en mensen om me heen met heel veel kennis van.
pieker er niet over een bewijs te gaan halen, veel te duur. als t verplicht word zien we wel verder.
Maar een instructeur kan je ook leren hoe en waar te mennen.

hannekeuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:52

Is het verplicht om je menbewijs te halen als je gewoon voor recreatie door het bos wil rijden

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:40

Het is niet verplicht, maar veel menners hebben het wel. Ik vind persoonlijk dat de mencursus niet veel voorstelt.
als je zelf genoeg kennis en ervaring hebt kun je ook veilig de weg op. Maar als je nooit of niet veel gemend hebt leer je er wel veel van.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:53

Ik had mij in eerste instantie aangemeld voor het koetsiersbewijs omdat het mij een veilig idee leek goed verzekerd te zijn wanneer er schade gereden zou worden. Aangezien onze 3 jarige aankomende voorjaar beleerd wordt leek het mooi samen te vallen.

Ik men zelf al jaren en heb ook al behoorlijk wat kilometers gemaakt, groom in het z en zz en heb zo'n 10 jaar eigen paarden.

Van de koppel mensen was ik 1 van de weinige met ervaring en een eigen paard. Het merendeel had nog nooit gemend en ook geen paard wat hiervoor geschikt was. Samengevat zou ik 10 weken beginnersles en beginnersinformatie voor handen krijgen. Het is niet dat ik mezelf zo hoog plaats, maar als dit het niveau is stel ik mijn vraagtekens bij de waarde van het papiertje!? Het examen is een moment opname en dan wordt iedereen los gelaten..,,

Overigens werd mij ook verzekerd dat de SRR verzekering bij schade altijd eerst verhaald op je WA- verzekering. Daarnaast is het koetsiersbewijs vooral interessant als je beroepsmatig iets met mennen doet en hier inkomen uit genereerd.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:10

volgendsmij inderdaad niet verplicht. Ik heb het wel gedaan ik ga liever save de weg op met het feit dat je zo goed verzekerd bent als je schade maakt daar kan ik niet voor betalen.