Als inspiratie voor anderen en vol trots laat ik jullie het resultaat van mijn "creatief met kurk" werk zien:

https://lh5.googleusercontent.com/-HwEb ... 252039.jpg
Ik heb dus de zitting en leuning opnieuw bekleed met een caramelkleurige suedine bekledingsstof, over de originele skai bekleding heen. Die was nog nieuw en wilde ik behouden. Om de lichte stof te beschermen tegen evt. regen, bij het wassen van de kar en bij het eraan sleutelen, heb ik er later nog een simpele "badmuts" voor gemaakt van een oud plastic tafelkleed voor buiten (die koop je bijvoorbeeld van de rol bij de Blokker).
Verder heb ik er een rieten mand achter opgeknutseld. Dat was nog best een werk, alleen al het eraf en erop maken van de zitting is een rotklus doordat je slecht bij de schroeven ervan kunt. Alvast een tip: regel je werkzaamheden zo, dat je dat ding er maar 1 keer af hoeft te halen, want dat wil je echt geen tweede keer doen!
De rieten mand staat op een betonplex plaatje, dat met aluminium strips onder de zitting vast zit. Alles is zo met vleugelmoeren vastgezet, dat de hele constructie er met maximaal 4 schroeven los draaien er zo weer af kan. De mand zelf kan er ook alleen af, met twee schroeven met vleugelmoeren. De mand is verder gestabiliseerd aan de stang achter de rugleuning met twee beugelriemen, die het deksel meteen ook dicht houden.
Nou, wat vinden jullie ervan?
Misschien is het een idee om dit topic te gebruiken voor allerlei veranderingen en verbeteringen die er aan sulky's of andere menwagens zijn doorgevoerd. Daarom heb ik het niet bij ITP gezet.
Bijvoorbeeld:
Veel van deze kleine menwagentjes staan er om bekend dat de remmen slecht werken. Bij mijn sulky heb ik de (van oorsprong erg slappe) remkabels laten vervangen door stugge exemplaren, waardoor hij nu wel echt goed remt. Een fietsenmaker wees me erop en hij heeft het werk ook gedaan voor een paar tientjes.
Sorry trouwens voor de kleine fotootjes, de originele op mijn telefoon (Galaxy S 2000) zijn veel groter qua resolutie, maar eenmaal hier blijft er weinig van over. Iemand tips?