uryanne schreef:Een nu zegt iemand dat het not- done is. Dan vraag ik mij af; waarom???
Misschien wel omdat TS duidelijk aangeeft dat het om een shetje gaat.
En de algemene ervaring leert wel dat het met name voor shetten toch vaak wel erg zwaar trekken is met van die 'lompe' autowielen + banden. Als je dan een 4wieler er achter hangt en eens lekker op pad wil, dan komt het toch vaak op de 'kleinere dingen' om het te trekken gewicht zo veel mogelijk te beperken. En als dan blijkt dat je een vrij zwaar lopende wagen met autobanden een stuk lichter lopend kan maken door die wielen en/of banden te vervangen voor een ander soort, dan is dat toch mooi meegenomen?
uryanne schreef:Waarom zijn autobanden 'not-done'? Ze trekken misschien wat zwaarder, maar in mul zand of modder is het juist weer prettig om een breder loopvlak te hebben.
Ze trekken vaak dus wel degelijk zwaarder, en mul zand of modder is voor een enkelspan shet ook vaak flink aanpoten.
uryanne schreef:Laat je niet in de luren leggen door mensen die menen dat een marathonwagentje de enigste manier is om te kunnen mennen

Volgens mij wordt er hier ook nergens gezegd dat enkel een marathonwagen geschikt is, of wordt dat uberhaupt maar gesuggereerd. En ik meen dat je laatst in een ander topic ook een dergelijke opmerking plaatste, die kon ik ook toen ook al niet helemaal plaatsen. Want dat er een sfeertje gecreeerd wordt van 'alleen marathonwagens zijn goed genoeg om mee te mennen' is imo niets van waar.
Daarnaast is er nog een groot verschil tussen recreatiewagens/menwagens, zelfbouw of niet, of sommige échte hopen schroothout op wieltjes die vaak op MP worden aangeboden, wat gewoon écht niet veilig is te noemen.
een klein voorbeeldje ter verduidelijking:

Dan is 't niet zo gek dat er wordt geadviseerd om vóoral toch even door te sparen om een degelijker, veiligere wagen te kopen......
Maar dat is volgens mij niet eens aan de orde in dit topic?