[AR] Zwart-bruin kunststof tuig voor mini voor sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DonCamillo

Zwart-bruin kunststof tuig voor mini voor sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 12:48

De pony doet erg zijn best voor de sulky. Het wordt tijd dat we eens gaan rondkijken voor een nieuw tuig in plaats van het relatief goedkope beleertuigje (wat eigenlijk helemaal niet slecht is, maar geen veiligheidssluitingen en dergelijke heeft of door de touwstrengen daar niet geschikt voor is).
Mijn voorkeur gaat uit naar kunststof in verband met het makkelijke onderhoud, en dan niet de webband versie (Ideal web tech bijvoorbeeld) maar de leatherlook.
En ja, het liefst in zwart met bruin onderlegd, geschikt voor een tweewieler (dus waarvan de draagriem van de lichtogen door het schoftje kan bewegen) en dan ook nog in een kleine maat (minishet waarschijnlijk, afhankelijk van het merk).

Ziedaar het probleem: het begint me te dagen dat ik waarschijnlijk teveel wil: ik ben deze combinatie nog niet tegen gekomen.
Iemand suggesties?

En: wie heeft goede ervaringen met een dealer van mentuigen in Groningen, Friesland of Drenthe waar ze de bekende merken aanbieden?

Alvast bedankt!

Maisie

Re: Zwart-bruin kunststof tuig voor mini voor sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:58

ideal heeft volgens mij de eurotech versie ook in bruin onderlegd. Alleen weet ik niet of die in die kleine maatjes is.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:44

Ideal kun je bij divoza in leek bestellen, ze kunnen ook alles los bestellen. Heb daar laatst bakstukken zonder kleppen maat shet besteld. Vraag daar eens wat ze allemaal hebben.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 14:54

Bedankt voor jullie reacties!

Maisie: ik ben zeker erg gecharmeerd van de Ideal Eurotech. Die is inderdaad in zwart-bruin EN tegenwoordig ook in maat minishet leverbaar, dat heb ik al nagevraagd. Op de foto's lijkt het het er echter op dat de draagriem vast aan het schoftje zit. Ik heb ze net nog een mail gestuurd met de vraag of de draagriem ook in beweegbare versie geleverd kan worden, maar gezien het weekend verwacht ik natuurlijk nog even geen antwoord. Het zal wel te mooi zijn om waar te zijn, maar als het wel kan, dan ben ik helemaal blij...

Tinkersjakie: op de website van Divoza staat de Eurotech, maar wel voor een prijs van 650 euro voor alle maten en dat is 200 meer dan overal elders. Het kan zijn dat ze alleen de prijs voor een maat cob of full aangeven en dat de maat minishet goedkoper blijkt te zijn, maar dan moet je hem duidelijk niet via de website bestellen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:06

Ohh echt. Heb er ook niet bij gekeken hoor. Heb zelf een tweedehands (zowat nieuw) luxemarathontuigje gekocht en toen aparte bakstukken besteld. Ik wist dat ze best veel los kunnen bestellen of als je wensen hebt veranderen. Zo heeft mijn zus de leathertech besteld maar de schoftstuk is altijd te smal dus hebben ze van een andere tuig ( die voor Friezen ofzo. Is flexibel) het schoftstuk van besteld. En dan ook in de notenkleur dacht ik. Dus apart voor haar besteld/gemaakt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:29

nee klopt het tuig heeft een vaste draagriem. Mijn man heeft het nl ook.

Denk dat dat toch wel heel moeilijk wordt bij een kunststof tuig. Mijn zilco heeft het ook niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:53

Hmm dat gaat idd lastig worden.
Mail ideal eens. Of bel.
Ik heb bijv lichterbruin tuig en die maken ze ook niet standaard.
Wellicht dus dat ze voor jou wel met zulke draagriemen kunnen maken?
Zijn aardige mensen dus zou het gewoon proberen. Nee heb je ja kun je krijgen.
Demenner.nl kan het ook voor je regelen, altijd goede ervaringen en ideal dealer dus die kunnen het ook (wellicht sneller) vragen?

Edit: ik heb thuis de nieuwste ideal prijslijst liggen dus zal vanmiddag eens voor je kijken hoe duur die normaal zijn.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:58

Van Dorpel in Vlagtwedde is dealer van Zilco tuigen. Goede service.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:01

Nadita, denk dat ze daar weinig mee kan ivm geen doorlopende draagriemen en niet met bruin

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 13:27

Gelukt! Ideal kan de Eurotech ook leveren met een bewegende draagriem! Dit is een speciale bestelling en heeft een levertijd van 5 weken (voor mij geen probleem), en kost maar liefst 10 euro extra (peanuts).
Helemaal blij hier. Wat een goede service.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:28

Zie +:)+ super, en kost je idd niet veel meer!
Wel foto's showen dan he als je het binnen hebt en het op je shet ligt!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:08

+:)+ met ideal kun je veel vind ik hoor als je speciale wensen hebt.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:32

Ja, dat blijkt wel. Alleen zou ik graag ergens een minishet-maat passen, maar bij de Divoza hebben ze alleen een shetmaat hangen van een ander type. Die is in ieder geval te groot. Ik ga van de week eens met ze overleggen (in ieder geval ook over de prijs natuurlijk).
Ik zal foto's maken als het er is.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:46

Tja helaas kan ik je daar ook niet bij helpen. Heb die shet maat die ze daar hebben hangen (de luxe marathon als ik het per heb)
Misschien hier op bokt een oproepje doen met de vraag of iemand in de buurt is met zo'n tuig

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:44

nadita schreef:
Van Dorpel in Vlagtwedde is dealer van Zilco tuigen. Goede service.

bestaat dat nog ?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:11

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:37

Ja ik weet dat de website het nog doet inderdaad, ik heb er mijn marathonwagen ook gekocht.
Maar toende tijd vertelde mensen mij dat die niet meer bestond ;) vandaar dat ik het vroeg.
Ben er zelf nooit meer heen of achteraan geweest, dus ik weet het eigenlijks niet en bedacht me dat ineens.