Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
uryanne schreef:Slagriem is niets anders dan een riem over het kruis om te voorkomen dat het paard/ pony zijn kont omhoog gooit. De riem (kan een oude streng of een touw zijn) wordt inderdaad aan de lamoenstokken bevestigd. Niet perse extra ringen e.d. nodig. Wel even zorgen dat hij tussen de staartriem doorloopt ivm. verschuiven.
Aangezien zowel een 2 wieler als een 4 wieler lamoen heeft kan het bij zowel een 2 wieler als een 4 wieler.
JoyCiej007 schreef:Zoekfunctie had ook zeker uitkomst geboden; is wel vaker op AR besproken nl. (en heb er zelf ook het e.a. over neergezet).
Hier zie je 2 posts die ik heb geplaatst in een ander topic over slagriemen. Incl. filmpjes hoe te bevestigen, en ook een slagriem 'in actie' bij een bokkende pony.
JoyCiej007 @ [AR] tweewieler of koets voor trekpaard, welke maten?
haarlem schreef:Bij de Ideal dealers zijn ze orgineel te koop. Rond € 35,-- heb ik ervoor betaald, ik rijd niet zonder omdat mijn paard heel af en toe wel eens zijn achterhand omhoog gooit. Zet de riem of wat je ook gaat gebruiken niet te strak. Je paard/pony moet wel vrijheid houden in zijn 3 gangen. dus mag de riem best wat los zijn maar zodra de achterhand omhoog komt toch voldoende begrensd. suc6