[AR] Iemand ervaring met de Clever MR15 voor shetjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy01

Iemand ervaring met de Clever MR15 voor shetjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 14:26

Hoi,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede degelijke marathonwagen voor mijn shetlanders. Deze variëren tussen de 90 en 1m05 cm schofhoogte.
Ik heb momenteel de Clever MR15 (P) op het oog maar zou heel graag jullie mening willen weten in verband met een geschikte wagen voor mijn doeleinden.
Ik rij zowel indoors als outdoor wedstrijden en had gedacht om zeker volgende opties op de wagen te laten plaatsen : molenrem, 4-wiels geremd, stuurvertraging ( of juist niet, graag jullie mening hierover ), mogelijkheid tot vierspan ( rij nu altijd tweespan en tussendoor ook vierspan ), luchtvering of niet , harde rubber wielen, .......

Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen want soms zie ik echt door het bos de bomen niet meer tussen alle mogelijke wagens die men aanbiedt.
De wagen mag maximum rond de 220 kg wegen.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:45

Ik was ook op zoek naar informatie over Clever, maar kan de site niet eens vinden? Hebben ze deze überhaupt wel..

Nancy01

Re: Iemand ervaring met de Clever MR15 voor shetjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:43

Ik heb verschillende websites waar Clever wagens worden aangeboden, je moet maar eens even gaan kijken.
Mijn voorkeur gaat ui naar Snoijs Marathon wagens uit Zundert, die geeft een eerlijk advies en is zeer degelijk met zijn prijzen.
Dit zijn de diverse websites : www.snoys.nl, www.koetsenverkoop.be en de eigen website van Clever www.dfpk.eu
Welk type zoek jij juist, als ik vragen mag?

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:16

Ik zou de remmen voor achterwegen laten of je moet het willen voor het vierspan. remmen voor leiden nog wel eens tot vergissingen met vervelende gevolgen. molenrem is zeker nuttig, die kan hydralisch (voetpedaal) of door de groom hanmatig worden bediend is wel of/of Snoys is zeker een het Adres voor Clever evenals Joh. Bosgra in Hardergarijp in limburg is er ook nog een dealer en 2 in belgië

Clever is still alive! maar gaat meer en meer verder onder de fabrieksnaam Ku tz ma nn. De productie wordt door 35 man op gang gehouden en produceren honderden wagens per jaar, veel voor amerika spanje portugal griekenland.

Doordat de nederlandse importeur Country & Nautica ermee is gestopt en zijn bedrijfsactiviteiten heeft verlegd naar onroerend goed, heeft de poolse producent
Ku tz ma nn de merknaam Clever over genomen. Dit wordt met de tijd dus definitief Ku tz ma nn carriages en verdwijnt de naam Clever.

de naam van de fabrikant wordt door een scriptie van bokt omgezet in poedersuiker dan maar wat extra spaties :D alle namen zijn mogelijk hier maar......