Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tallechie schreef:Klikgeluiden werden bij mij ook gemaakt, maar doe ik zelf ook. In principe zou je dat op kunnen lossen door een ophouding te maken. Het meest irritante vond dat ik mijn oefeningen niet kon afmaken. Heb een groot en voorwaarts paard en reed met allemaal paarden in de les die langzamer liepen en daardoor moest ik constant afwenden, volte rijden e.d. Wij reden wel figuren en ook wel vaardigheid maar 9 van de 10 keer kwam je dan ook in botsing.
Vaardigheid oefen ik in principe niet, paard kent het wel en wordt er alleen maar fanatiek van.
Ik heb mijn lesmaatschap ook opgezegd inderdaad en nu wekelijks priveles
twist12 schreef:Ik span meestal een 15minuten voor de les begint en dan rijd ik ongeveer 10minuten in Dan mogen we de Voorbak in waar de les word gegeven. En dan stappen we ongeveer 5minutjes en dan draven we ongeveer 30minuten en dan weer even 5minuten stappen. En dan nog even een poosje draven. Een keertje linksom en Een keertje rechtsom galopperenen dan goed uitstappen
Shenavallie schreef:twist12 schreef:Ik span meestal een 15minuten voor de les begint en dan rijd ik ongeveer 10minuten in Dan mogen we de Voorbak in waar de les word gegeven. En dan stappen we ongeveer 5minutjes en dan draven we ongeveer 30minuten en dan weer even 5minuten stappen. En dan nog even een poosje draven. Een keertje linksom en Een keertje rechtsom galopperenen dan goed uitstappen
Ook niet echt een boeiende les dus...
MelanieB schreef:Ik rijd wel mee met de verenigingsles, vaak rijden we met z'n 3en, soms 4 (3 wagentjes met pony's incl mij en iemand met shet en sulky dus die neemt niet zoveel ruimte in).
Vind de les erg fijn, krijgen goede tips, en word ook individueel aandacht gegeven.
Soms focussen we echt op de dressuur, en de andere keer staan er pionnen en/of balken om het sturen en stellen te leren.
Met dressuur zijn het allerlei dingen, verzamelen, wegrijden, middendraf, veel figuren, stelling aannemen, enkele combinaties een galopje en dan ook bijv eenvoudige galopwissels aan werken.
Hebben eigs niet vaak last van elkaar aanrijden, heeeel af en toe eens dat ik moet stoppen.
Pas reden we ook met z'n 2en in de les, dan is ht flink aanpoten, maar ik ben zelf erg tevreden met de lessen.
Anke schreef:@shenavallie: dat klinkt niet als les hoor...meer als een uurtje bezig zijn.
Het is de bedoeling dat de lesgever je verder helpt, aansluit bij het niveau van
de pony en de menner en jou uitlegt hoe het moet en laat zien hoe je dat doet.