[AR] Welke sulky met spoorbreedte 1.10m raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Drunten1999

Welke sulky met spoorbreedte 1.10m raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 21:59

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een sulky (voor shet van 99cm). Ik wil niet gelijk beginnen met een hele dure want ik wil eerst weten of Ollie het wel leuk vindt. (Ze zal door een ervaren instructeur beleerd worden).
Ik heb m'n CME1 gehaald (bij OdK, dus niet met eigen pony) en ben nu aan het lessen bij een manege bij mij in de buurt (ook nog niet met Ollie)
Omdat ik hierin verder wil zal ik toch ook wedstrijdjes (dressuur en vaardigheid) moeten gaan rijden in de toekomst.
De spoorbreedte zal dan dus 1.10m moeten zijn. (Heb ik toch goed begrepen?)
Ik had eerst interesse in de sulky van Horseshop International maar ik zie dat die een spoorbreedte heeft van 90cm.

Welke raden jullie mij aan? Ik ben zelf ongeveer 1.75m.

Alvast bedankt!
Hanneke

Keet

Re: Welke sulky met spoorbreedte 1.10m raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:38

Voor de dresuuur is de spoorbreedte vrij :) voor de vaardigheid minimaal 1.10 :)

Bakker schijnt inmiddels een tweewieler te hebben met een spoorbreedte van 1.10. Evenals Kraaij, van der Mee en Cavalier.
Maar dan kom je dus niet in de prijsklasse van de cavalettie, maar wel wat duurder.
Die van Bakker begint bij 550E voor de meest simpele versie, alle extras komen voor meerprijs (loopt snel op hoor) Cavalier begint bij 795E, vd Mee geloof ik bij 1000 net als Kraaij.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:45

Zoals evelli al zegt, goedkoop zul je dan niet vinden :n

Je kunt eventueel gewoon beginnen met een hsi zwarte sulky, en mocht het je echt bevallen een betere (duurdere met 110 spoorbreedte) sulky kopen.
Dit jaar mag je nog met alle spoorbreedtes rijden, dus je kunt nog tot eind dit jaar rijden met een goedkopere sulky.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:46

MelanieB schreef:
Zoals evelli al zegt, goedkoop zul je dan niet vinden :n

Je kunt eventueel gewoon beginnen met een hsi zwarte sulky, en mocht het je echt bevallen een betere (duurdere met 110 spoorbreedte) sulky kopen.
Dit jaar mag je nog met alle spoorbreedtes rijden, dus je kunt nog tot eind dit jaar rijden met een goedkopere sulky.

Dat zou eventueel nog een optie zijn :)

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 13:24

Aha, ik dacht dat dat van die spoorbreedte al in gegaan was en ook voor dressuur zou gelden. En ik lees ook dat je pas vanaf CME2 vaardigheidsproefjes moet gaan rijden om aan het FNRS Menbewijs examen mee te mogen doen. Idd tijd genoeg om met een hsi te gaan beginnen. (droom is een vd Mee wagen...)
Dank je MelanieB en Evelli.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:13

Zou wel handig zijn als de zwarte bekende 2-wielers ook naar een 1.10 m spoorbreedte gaan.
Met dressuur kun je dus gewoon lekker rijden met elke spoorbreedte.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 18:22

Het is intussen een heel ander merk sulky geworden. Ik heb mijn keuze laten vallen op een van Aars (stadwijck hoeve).
Zeer degelijk, dik staal werk en lekker veel ruimte voor de beentjes!
En ook nog eens 1.10m spoorbreedte, voor een mooie prijs.
Nou wat kan ik nog meer willen? (buiten een pony die het leuk gaat vinden := , maar dat zullen we over een maand gaan uitvinden)

groetjes!