[AR] wel of niet laten beleren wat zouden jullie doen!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

wel of niet laten beleren wat zouden jullie doen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 14:27

nou hier komt mijn verhaal.ik vraag puur uit nieuwschierigheid,wat jullie zouden doen.
ik heb altijd onder het zadel gereden met mijn volbloed merrie(deze word 15 april 18jr).sinds enkele jaren men ik nu erg veel met mijn pony's.ik vind het mennen ook veel leuker dan het rijden onder het zadel,daardoor staat mijn volbloed enorm veel van het jaar niks te doen,en ze vind buiten rijden juist erg leuk.nu gaat mijn vriendin in april 1 mnd naar tailand,en heb ik enorm veel tijd.ik zit er over te denken omhaar in die mnd te gaan beleren met mijn instructeur.het is een pittige merrie,braaf en contoleerbaar,maar tempramentvol.wat zouden jullie doen wel of niet gaan voor het beleren, als het jullie merrie zou zijn?

hafjelinger

Re: wel of niet laten beleren wat zouden jullie doen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:35

Als je de spullen hebt, de juiste begeleiding en je vind mennen leuk, waarom niet? :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:36

inderdaad, wat hafjelinger zegt! En als je merrie het nog aankan, doen!

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:44

hafjelinger schreef:
Als je de spullen hebt, de juiste begeleiding en je vind mennen leuk, waarom niet? :)

Niks aan toe te voegen :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 17:51

de merrie is op en top fit,dus dat is zeker geen probleem,de juiste begelijding is ook geen probleem,en spullen ook niet.ik ga het waarschijnlijk ook doen,ik was erg benieuwd wat jullie zouden doen,omdat het een pittige merrie is (maar wel eerlijk),maar tot nu toe is iedereen net zo positief als ik zelf over het idee.alvast bedankt voor jullie meningen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:36

Gewoon doen!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:24

Mijn merrie is op haar 17e beleerd :)

Het kostte me wel meer tijd dan met een jong paard, ik ben nu al 4 maanden met les bezig. Maar ach, uiteindelijk is het resultaat hetzelfde :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:35

Het kan zeker, maar je moet wel bedenken dat een paard wat jong beleerd is en al veel over de weg gelopen heeft harder op zijn benen geworden is. Je zult er altijd rekening mee moeten houden dat veel op het harde belastend is voor haar benen. Op deze leeftijd passen de pezen zich niet meer aan aan het werk.

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:37

Beleren! Je geeft zelf het antwoord al, anders staat ze volgens jou een groot deel van het jaar stil terwijl zij graag naar buiten gaat en jij graag ment! Rust roest, gezien de leeftijd, en misschien doet ze het heel goed voor de kar, ik zou het in ieder geval proberen! Succes! +:)+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 10:51

sorry maar daar hoef ik helemaal niet bang voor te zijn ik rij alleen buiten over harde paden,dit paard heeft mega harde gezonde benen.nooit ziek of kreupel geweest.dus dit gaat niet op voor mijn paard.ze staat ook 24/7 buiten nu op een mega bevroren wei wat ook nog veel ongelijk is.nee dat gaat zeker geen punt zijn
en dat leeftijd niks uit maakt dat wist ik al,heb vaker mensen gezien die een ouder paard beleren
mrie schreef:
Het kan zeker, maar je moet wel bedenken dat een paard wat jong beleerd is en al veel over de weg gelopen heeft harder op zijn benen geworden is. Je zult er altijd rekening mee moeten houden dat veel op het harde belastend is voor haar benen. Op deze leeftijd passen de pezen zich niet meer aan aan het werk.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:49

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen.... Het is aan jou om daar een goede inschatting van te maken, ik zeg ook niet dathet onverstandig is, maar dat het wel iets is om even bij stil te staan...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 23:13

dat is zeker waar mar dat zalook zeker gelde voor de paarden die alleen maar in een bak lopen,mijn dieren lopen vooral buiten over het harde dus ik zou er geen problemen van moeten onder vinden.maar toch bedankt voor de waarschuwing
mrie schreef:
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen.... Het is aan jou om daar een goede inschatting van te maken, ik zeg ook niet dathet onverstandig is, maar dat het wel iets is om even bij stil te staan...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:39

Ik zou niet weten waarom je eventueel niet zou beleren omdat wat jij zegt, het een pittige merrie is.
Liever pittig dan niet vooruit te branden lijkt me als ze voor de wagen staan :=
Ze moet natuurlijk goed weten wat halt / voorwaarts / links/ rechts is maar je rijdt er ook mee, lijkt me toch dat ze dat kan. Lijkt me juist voor wat ouder paard heerlijk om niet iemand meer op de rug te hebben maar met bijv tweewieler lekker rond te rijden 8-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 09:46

hier even foto van mijn oudje Afbeelding
ik ga het overleggen metmijn lesgever die ook beleren doet en dan ga ik er voor

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:09

Ik zou ook zeggen waarom niet, misschien vind ze het zelf straks ook super leuk om voor de wagen te lopen :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 12:15

ga vandaag voor een cob maat tuig kijken,en gister heb ik eens gekeken wat ze deed als ik de sulky vast had en haar er naast.maar dat was geen probleem

snoopieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:09

gewoon doen!!!
mijn merrie is 20 jaar en in top conditie en die hebben we ook pas beleerd en ze vind het nog leuk ook.
ze word er zelfs vlug van :j :j
gewoon rustig opbouwen en kijken of ze het echt leuk vind en of het ook echt bij je paardje past
succes en geniet er van!!! +:)+

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:10

mits spullen en begeleiding: doen!!! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:41

Bij ons op de vereniging rijden meerdere paarden die hoger in het bloed staan en op wedstrijden kom je ze zeker tegen. Meestal vinden dit soort paarden het ontzettend leuk om te doen! ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 09:59

ik heb ook besloten om het te gaan doen,ben nou voor een goed tuig aan het kijken en een 2 wieler heb ik al staan,begelijding is het probleem zeker niet.heb zelf al 3pony's beleerd(dus heel onervaren ben ik niet),maar met deze dame ga ik niet alleen aan de slag.

en wat iemand net hier boven vermelde dat haar paard er vlotter van wer,dat zal bij onze merrie geen probleem zijn,ze is onder het zdel mega snel,denk dat jonkies het moeilijk hebben haar bij te houden,maar daarom ga ik ook met begelijkding aan de slag

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 11:02

hier foto van haar tuig,ik heb het gister opgehaald,en vandaag even gepast.en het tuig paste.alleen hoofdstel paste niet goed en ga ik dus niet voor haar gebruiken.het is trouwends geen merk voor zo ver ik weet wel is het heel mooi leer en overal met nylon versterkt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding