Wij hebben een lieve, vrolijke en eigenwijze haflingerdame van 18 jaar, inmiddels al weer 4 jaar in ons bezit. We hebben een super brave pony aan haar, maar we hebben een wens...en dat is haar voor de kar beleren.
Nu hebben wij haar gekocht met tuig...en we hebben met haar aan de lange lijnen gewerkt en wel eens een autobandje gesleept voor de lol. Hier is ze totaal niet van onder de indruk (tuig zelf trouwens ook niet) het vermoeden is dus dat ze mogelijk al voor de kar heeft gestaan.
Kar is ook al in ons bezit en het doel is om haar te beleren voor rustige stap / draf ritjes en verder niks bijzonders. Nu zouden we dit met begeleiding gaan doen van iemand die hier ervaren mee is...echter ben ik inmiddels 4,5 maand zwanger en vind ik een pony beleren voor de kar nou niet echt een handige actie meer. Mijn man kan wel veel (hij is een meer ervaren menner dan ik), maar je hebt toch extra handjes nodig in het begin.
Nu vroegen wij ons af wie er adressen in onze buurt (omgeving Deventer / zutphen) kent waar wij onze pony evt. heen zouden kunnen brengen om te laten beleren. Het mag particulier / of op een stal, mits het een betrouwbaar adres is. Liever niet verder, onze dame is geen held op de trailer en komt er met erg veel moeite op, dus wil ik haar lange ritten besparen.