Ik ben inmiddels bezig met het doorspitten van het theorieboek voor het koetsiersbewijs.
Maar ik vind het gedeelte dat over het tuig gaat best wel lastig als je er nog niets mee van doen hebt. Nu beginnen de theorielessen pas op 14 februari, en is de les van in en uitspannen pas op 3 maart.
Graag zou ik van te voren is bij iemand willen kijken hoe dit er in het echt uit ziet, omdat ik niet alles goed kan zien op de foto's in het boek.
Is er wellcht een ervaren iemand in de buurt van Nieuwerkerk aan den IJssel (heb auto, dus kan wel iets verder hoor) die mij het tuig eens live op het paard wil laten, dan is het wat makkelijker leren voor mij...
Zou het erg fijn vinden.
Thanx
sasika
Geplaatst: 12-01-12 22:41
Waar doe je het koetsiersbewijs?
Want in de theorie lessen krijg je daar genoeg informatie over, geen stress het word allemaal verteld... eventueel ben ik best bereid om het je uit te leggen heb ponys en tuig en ervaring genoeg
Ik ga het koetsiersbewijs halen bij Hanemaaijer in Zoetermeer. Het gaat er mij om dat ik nu al aan het leren ben, maar pas over een maand de theorie lessen beginnen. Zou het wel fijn vinden (juist om stress van mijn kant te voorkomen, heb namelijk ook nog 3 kids, waaronder 1 baby van 6mnd) om van te voren te begrijpen wat er staat. En de foto's zijn niet altijd heel erg duidelijk, en ik zou het graag live zien. Maar als je denkt dat het echt niet nodig is....
Nouvel
Geplaatst: 13-01-12 09:11
Mocht je ietsje verder weg willen en het echt graag allemaal een keer willen zien ben je hier ook welkom hoor om eens op te tuigen... (Noordwijkerhout)
Nouvel, Bedankt voor het aanbod, echter Rijsbergen bij Lianne74 is voor mij wat handiger, daar mijn schoonouders hier vlakbij wonen, en ik zit met baby die borstvoeding krijg, en moet dus tussendoor....
Oke ik snap je helemaal, ieder leert natuurlijk op zijn eigen manier.
heb zelf mijn koetsierbewijs gehaald bij Hanemaaijer, ik weet dat zij hier veder goed op in gaan.
nogmaals ik ben bereid om eventueel mijn ponys uit stal te trekken en het tuig op te gooien. (stompwijk)
jorika1986
Geplaatst: 20-01-12 17:34
Hey ik begin ook op 14 februari bij hanemaaijer in zoetermeer met de enkelspan cursus! Gezellig. Schijnt een heel erg goede cursus te zijn heb ik van meer mensen gehoord.