Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een leuk tuigje voor een mini shet. Mijn shet is 78 cm groot. Ik zoek een stevig tuig en het liefst niet als te duur. Het is echt puur voor af en toe een ritje in het bos maken. Dus niet voor profesioneel gebruik. Ik zoek er deze keer echt eentje die ook echt past op mijn shet want ik heb hiervoor het bertha tuig gehad en nu heb ik een kunststoftuig van de shetlanderhoek ik vind bruin wel heel erg mooi maar gewoon zwart kan ook. Wie weet een goeie plek? Ik heb trouwens een sulky cavalettie.
Dat is wel een mooie ja en niet zo duur. Ik heb mijn bertha tuig ook bij jou besteld :p Die vond ik opzich heel erg mooi en fijn maar hij is helaas gewoon te groot voor mini shetjes.
HTM
Geplaatst: 07-01-12 12:28
Ik rij nu zelf ook met die Berthatuigjes (tandem), maar voor mijn mini heb ik hem idd ook in moeten korten op sommige plekken. Maar dat is eigenlijk ook een shetmaat...
Ik heb die HTM ook laat zien. Heb voor m'n mini's van 86 en 88 maatje mini mini shetland. Kan je ook goed verstellen, vind het een leuk tuigje met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Ik heb een miniminishetmaat, maar die is voor mijn mini-appaloosa van 83,5 cm eigenlijk nu alweer te ruim bij de singel (alles op z'n strakst) Denk dat je geluk moet hebben en een miniminishet maat gewoon moet passen. De maten verschillen ook per 'merk'