De pony waarmee ik men heeft een hele gevoelige mond. Bij de lichtste beweging gaat hij al links en rechts.
Sturen wordt op deze manier erg moeilijk. Daarom zat ik even te kijken naar een ander bit.

Mijn leidsels heb ik al door nummer 1, maar het lijkt nog te heftig voor meneer.
Iemand een idee? Met z'n tanden heeft het overigens niks te maken, die worden om het halfjaar gecheckt.

) gaat hij of enorm lopen drammen, of hij neemt geen aanleuning meer in geval 1 krijg ik lamme armen en als ik wat lucht wil geven knettert hij er vantussen en in geval 2 heb je zo'n hyperende pony voor de wagen. Maar goed, bij hem werkte dus jouw bit echt totaal niet, rechte liverpool ook niet, B stangetje werd al beter maar postbitje met licht gebogen mondstukje zit hem erg goed.
Dan lezen/begrijpen jullie mijn posts hélemaal verkeerd.
Een boogbit kan namelijk erg scherp inwerken en averechtse reacties opleveren. Er zijn genoeg paarden en pony's die hier wel mee gereden kunnen worden, maar ook heel veel niet. Een zelfde bit, maar dan met een rechte stang is vaak al voldoende en werkt niet zo scherp in (afhankelijk van de handen van de menner). Zelf rij ik mijn pony en mijn leasepaard (laatstgenoemde is echt een heethoofd eerste klas) op het bovenste gaatje. Niet door de bril zelf. Misschien helpt het jouw pony ook om een gewone liverpool met rechte stang te gebruiken.