[AR] Clever marathonwagens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Clever marathonwagens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 13:04

Ben mij aan het orienteren op een marathonwagen.
Onlangs ben ik uitgekomen bij de Clever marthonwagens.
Vind dit erg mooie wagens om te zien, en volgens mij zijn ze ook wel degelijk.

Wat zijn jullie ervaringen met deze wagens?
Waar moet ik op letten en welke opties moet ik zeker meenemen bij de aanschaf van zo'n wagen?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:56

Clever..persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen.
zou een ander merk zoeken, ...onderdelen slecht te krijgen...nog 1 laatste dealer in nl, de rest heeft allemaal afgehaakt..sevice van die dealer was ook niet denderend.

voor dat geld kun je beter bij de lemerij gaan kijken, die heeft betere wagens staan. :j
of een heel goede 2e hands wagen ?? :j

annastasia

Re: Clever marathonwagens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 16:59

Welke dealer doel je op? (mag ook per PB)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:00

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 17:06

Inmiddels telefonisch contact gehad met één van de dealers, zij sturen een aantal bestanden van de nieuwe catalogus naar me toe.
Hun ervaring was juist dat het degelijke wagens waren en onderdelen goed te verkrijgen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:09

Ik heb nu een marathon wagen van de Stalhouderij ' T Woud.
Hiervoor hadden we een recreatie/marathon wagentje van Clever. Was wel een fijne wagen voor de recreatie.
Eigenlijk nooit problemen mee gehad... Wat voor een wagen zoek je?

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:10

Wij hebben al jaren een Clever marathonwagen.
Prima degelijke koets, waaraan we nog nooit anders dan normaal onderhoud aan hebben hoeven plegen.
We gebruiken 'm zeer intensief.
En ook onderdelen zijn gemakkelijk te verkrijgen, ook via degene bij ons in de buurt die het onderhoud doet, maar niet in Clever dealt (wij zijn inmiddels verhuisd en wonen daardoor niet meer dichtbij de dealer waar we 'm kochten).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 17:13

Ik ben op zoek naar een wagen voor een D pony.
Moet als enkel- en dubbelspan gebruikt kunnen worden.
Wil liefst met 2 personen op de bok kunnen zitten.
Stoel verplaatsbaar naar het midden.
Stuurvertraging

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:15

annastasia schreef:
Ik ben op zoek naar een wagen voor een D pony.
Moet als enkel- en dubbelspan gebruikt kunnen worden.
Wil liefst met 2 personen op de bok kunnen zitten.
Stoel verplaatsbaar naar het midden.
Stuurvertraging

Dus een recreatie/marathon wagen, begrijp ik.

In zo'n geval lijkt Clever mij ok een prima keus. :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 17:17

Ik wil geen zitjes achterop, dat vind ik niet mooi.
Daarnaast sluit ik niet uit ooit wedstrijden te gaan starten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:42

Wij hebben bij onze Welsh A een Clever, hele fijne wagen bij de pony (je ziet wel een foto in het profiel). Maar bij die kleintjes heb je ook niet zoveel keus.... Als je ze tweedehands koopt moet je er goed op letten dat de lagers en remmen goed zijn, want die waren bij mij dus helemaal versleten en dat is een dure zaak als je die moet laten vervangen (kostte me 300,- Euries, en ik heb alleen achter remmen). Bij Clever is het een systeem (vraag me nou niet precies hoe het zit) maar dat het zeg maar voor monteren twee keer zoveel werk is dan bij veel andere wagens. Pus dat het materiaal niet zo makkelijk te verkrijgen is, dat heb ik ook begrepen.

Maar als het rijdt rijdt het erg lekker. Wij rijden recreatief maar wel behoorlijk fanatiek (crossen flink door het bos etc) :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:35

Ik heb mijn Clever Uno Cob nu euhm, 3,5 jaar gok ik. Is best een fijne wagen. Maar wellicht dat ik op zoek ga naar een nieuwe wagen in een iets hogere prijsklasse. Met mijn wagen is niks mis hoor.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:41

Wij hebben sinds vorig jaar een Clever marathonwagen. Ik ben er erg tevreden over :) Met de service heb ik geen problemen mee gehad :)

valk1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:50

volgensmij hangt het geheel af van wat voor onderdelen je stuk hebt en of vervangen moeten worden. Met normaal gebruik zal je dan ook zeker geen problemen krijgen. De meeste onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn kan je ook zelf bij een automaterialen zaak verkrijgen.

Wanneer je je wiel krom rijdt en of andere ongein uithaalt, oftewel een ongeluk er mee krijgt dan kan het zeker wel iets langer duren. Het is dan ook maar net waar je woont, en hoe makkelijk je dan even bij die rijtuigbouwer kan aanschieten om dingen te laten repareren.

Zef heb ik gekozen voor een product wat redelijk dicht in de buurt is en daar ook zelf reparaties kan uitvoeren. Als je bang bent voor problemen en lange levertijden en of wachttijden kan je beter een plaatselijke bouwer kiezen. Zij zijn vaak beter in staat om je op korte termijn te helpen.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:18

Ik heb ook een clever wagen, mijn new forest pony van 1,44 heeft er altijd prima voorgelopen. Het is straks de bedoeling dat mijn nieuwe pony er weer voor komt.

De ervaringen die ik heb met de service zijn ook goed, we hebben een aantal dingen zelf vervangen maar ook door en ongelukje veel schade gehad en toen moest er een nieuwe achteras onder, deze moest wel uit polen komen maar ondanks dat viel de levertijd wel mee.

De verkooppraat van Clever was in het verleden niet altijd goed, omdat hun wagens niet heel licht zijn begonnen ze een verhaal over rol-weerstand, ja de wagens lopen licht maar in het mulle zand telt het gewicht ook gewoon. Dit is iets waar je met kleinere pony's zeker rekening mee moet houden (maar ik lees dat jij er een D-pony voor wil zetten, dan komt het wel goed)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 11:23

De wagen die ik nu op het oog heb is de Clever Light.
Deze wagen schijnt standaard 200 kg te wegen.
M'n pony is 1,40 (New Forest)

Eerst zou ik voor de Uno/Duo gaan, maar dan kan er nooit iemand mee voor op de bok voor een recreatief ritje op zondag ;-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:44

ik heb pas een clever mogen bewonderen nog geen jaar oud en al overal roest plekken,de man had ook andere merken en deze waren veel ouder en in betere staat.hij vertelde dus dat hij nooit meer een clever zou kopen.ik heb dit nu zelf gezien en zou ook niet voor een clever gaan.onze merkloze wagen die gepoedercoat is zag er veel beter uit dan de clever

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:45

Mijn clever heeft geen roestplekjes, ondanks dat ik hem al sinds 2008 heb (en hij is dus nog ouder, omdat ik hem 2e hands heb)

@ keona: Als mijn Cleverwagen, van nog geen jaar oud, roestplekjes kreeg dan zou ik er mee terug gaan naar de dealer.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:54

Ipsilonka schreef:
Ik heb mijn Clever Uno Cob nu euhm, 3,5 jaar gok ik. Is best een fijne wagen. Maar wellicht dat ik op zoek ga naar een nieuwe wagen in een iets hogere prijsklasse. Met mijn wagen is niks mis hoor.

Als je er tegen die tijd een andere eigenaar voor zoekt denk aan mij :D

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:56

Ik heb sinds 5 jaar een clever marathon/recreatiewagen. Heb hem destijds 2e hands gekocht en weet dus niet hoe oud hij werkelijk is, maar ik ben er nog steeds super tevreden over. Het enige is dat we vorig jaar de remschijven hebben vervangen. Mijn vriend is monteur en heeft dit zelf gedaan, de schijven heeft hij gewoon via een groothandel gekocht en kosten iets van € 80,00. Ook hebben we de stoeltjes opnieuw moeten vastzetten van de zomer, maar wij rijden er ook echt fanatiek mee door de bossen.
En ondanks dat hij soms ook een tijdje buiten staat onder zeil, zit hij niet onder de roestplekken. Het meeste van de tijd hebben wij hem in de trailer staan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:57

keona schreef:
ik heb pas een clever mogen bewonderen nog geen jaar oud en al overal roest plekken,de man had ook andere merken en deze waren veel ouder en in betere staat.hij vertelde dus dat hij nooit meer een clever zou kopen.ik heb dit nu zelf gezien en zou ook niet voor een clever gaan.onze merkloze wagen die gepoedercoat is zag er veel beter uit dan de clever

Weet je zeker dat het een clever is? en geen Roadster?
Vraag aan ipsilonka maar naar haar ervaringen met Roadster.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:34

nee was echt een clever,ik schrok ook toen ik dit zag bij een wagen van 1jr oud.daarom voor mij eigenlijk geen clever na dit gezien te hebben,maar ik hoor ook weer veel goede dingen.
Cowgirl schreef:
keona schreef:

Weet je zeker dat het een clever is? en geen Roadster?
Vraag aan ipsilonka maar naar haar ervaringen met Roadster.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:58

Mijn Clever ziet er werkelijk erg goed uit, geen roestplekje niets. Dus alleen die remmen en lagers. Maar dat is volgens mij 'normaal' onderhoud als je flink met een wagen rijdt. Vwb gewicht, die van mij is dus een kleintje en is prima in verhouding tot mijn Welsh A'tje die ervoor staat, hij krijgt hem in zijn eentje makkelijk weg.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:41

Clever en Roadster zijn bijna het zelfde. Als ik me niet vergis, is de roadster in China gemaakt in opdracht van Clever. toch?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 13:19

Heb nu een mooie wagen gezien met alle opties die ik zoek, maar weegt wel 300 kg.
Is een twijfelpuntje........

De pony die hun voor de wagen hadden was ook een D-pony