[AR] Uitproberen HCA sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Klaaswoeba

Uitproberen HCA sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:51

Beste aangespannen rijdende bokkers,

Omdat ik veel heb gehoord en gelezen over de HCA sulky voor shetlanders, ben ik erg benieuwd geworden hoe het nou echt zit. Dan vooral de eenpersoons sulky, dus die met een soort wipwap stoeltje - niet die met een bankje of echte stoel met rugleuning.
Aangezien het best wat geld kost om hem zo aan te schaffen en ik ze helemaal nog niet tweedehands heb gezien, zou ik hem graag eerstbij iemand uitproberen voordat ik serieus na ga denken over de aanschaf van een dergelijk wagentje (omdat ik al een vierwieler heb en deze zou dan als extra erbij komen voor het betere crosswerk :Y) ).

Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is dat ik zo'n wagentje mag uitproberen in de buurt.

Ik woon zelf in Doorwerth, ga naar school in Wageningen en mijn ouders (waar ik altijd ben in het weekend en waar mn pony ook staat) wonen tussen Westerbork en Hoogeveen. Dus in die omgeving ben ik een beetje op zoek.
Als het een makkelijk te vervoeren wagentje is (in de achterbak van de auto of op kleine aanhanger) en je woont in de buurt van Westerbork/Hoogeveen en je wil hem ook wel een middag uitlenen wil ik hem ook wel komen ophalen en weer terugbrengen om met mijn eigen paardje ervoor te rijden, dat zou echt het meest ideaal zijn (uiteraard onder jouw voorwaarden en wil dan eventueel ook wel iets van borg dan ofzo betalen).

Hoop wat van een van jullie (of meerdere, is natuurlijk nog beter) te horen.
Kan dmv reactie in dit topic en de PB staat ook altijd open.

Alvast bedankt!

Groet,
Hanne

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:55

Sorry heb zelf *helaas* (nog) geen HCA, maar moest wel even lachen om je uitdrukking 'wip-wap-stoeltje' :')
Je bedoeld een panzitting denk ik?

Kan je wel vertellen dat-tie geen wip-wap doet anders zou 't niet best zijn :D

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:59

Foto erbij van wat ik bedoelde was ook slim geweest. Maar inderdaad Joyce, panzitting :D

Afbeelding

Als deze :)

Die zaten bij ons altijd op de wip-wap in de speeltuin en kon zo niet op t woord komen, dus vandaar de uitdrukking :+
Laatst bijgewerkt door Klaaswoeba op 24-11-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:59

Ik heb wel een HCA sulky, maar met een heerlijke stoel !! waarvan je de rugleuning nauwelijks gebruikt, enkel als ik zelf even rustig uitrustend met pony aan het stappen ben.

Zijn gewoon super wagentjes, sommige mensen vinden het helemaal niets..maar die vinden elke 2-wieler niet prettig..
middagje uitlenen is overigens lastig omdat de wagentjes op de pony en menner precies in balans is gebracht, dus....ik wisselde ook niet per pony, tenzij ze dezelfde schofthoogte hadden.

Ik leen hem NIET uit...dus proberen word bij mij lastig !!

Klaaswoeba

Re: Uitproberen HCA sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 21:02

Ohja, leuke! (ging even je profiel bekijken). Is dat veel duurder zo'n stoel? Of maakt dat weinig verschil.

Zag in je profiel ook dat je op barage bork was, woon je dan wel in de buurt? Want ik hoef hem niet persee thuis te hebben natuurlijk, gewoon op je eigen erf vind ik ook prima. Puur dat ik even kan voelen hoe dat ie zit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:09

ik woon idd vlakbij, barage bork was in 2010 waar ik mee deed, met 2-spannetje ervoor.
heb hem nu voor 2-span staan, dus is voor enkelspan ook niet te gebruiken.
Ga hem binnenkort denk ik nog wel ombouwen naar enkelspan.

Stoel is ietsje duurder, maar een panzitting zit ook goed, ik heb een stoel omdat ik dat lichamelijk af en toe nodig heb. :j

Had er nog een, maar die is 2e hands verkocht.. *D

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 21:12

Ah verdorie, waarom niet aan mij? O:) hehe.
Hmm ja tweespan rijd ik nooit mee, dus wacht dan even af of er nog meer mensen reageren. Anders zou ik, als je wil/dat goed vind natuurlijk, graag eens langskomen om een rondje te zitten op jouwes. Ook al is ie dan niet zoals ik hem zelf zou kopen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:20

je zou ook even contact op kunnen nemen met HCA zelf. ik had mn pony toen der tijd daar mee naar toe genomen om te testen. Dan kan hij meteen helpen bij het afstellen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:24

Biancacoo schreef:
Stoel is ietsje duurder, maar een panzitting zit ook goed, ik heb een stoel omdat ik dat lichamelijk af en toe nodig heb. :j

Wat voor lichamelijke klachten als ik zo vrij mag zijn?
Ikzelf heb rugklachten en ben bang dat die wip-wapzitting (danku TS, vond altijd al dat die zitting me ergens aan deed denken, wist alleen niet aan wat) op de lange duur voor mij echt funest word :\

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 21:26

xElienx schreef:
je zou ook even contact op kunnen nemen met HCA zelf. ik had mn pony toen der tijd daar mee naar toe genomen om te testen. Dan kan hij meteen helpen bij het afstellen.

Dan zou ik een trailer+bijbehorende auto ergens vandaan moeten toveren, plus dan dus mijn pony helemaal daarheen brengen. En Klarenbeek is toch niet echt om de hoek, helemaal niet voor een pony die nog nooit op de trailer heeft gestaan.

Dus dat zie ik niet echt als optie, maar toch bedankt voor de tip. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:28

Ik heb ook rugklachten (echt balen af en toe!) en ik rijd natuurlijk niet echt veel met de HCA (ik rijd die van Elien namelijk wel eens) maar als ik die gebruikte, en dan soms ook gerust voor een uurtje of 2/2,5 dan had ik dus juist nergens last van.

En dat terwijl ik op voorhand tegen Elien mekkerde 'ja maar dat hou ik nooit vol met m'n rug!'.

Voor het zicht ziet het er misschien wel oncomfortabel uit, maar dat is het dus absoluut niet. Je mist ook geen rugleuning want je zit gewoon lekker rechtop en in balans. En dat terwijl ik moeite heb om een tijdje op een (bar)kruk, dus zonder leuning, te zitten want dan krijg ik echt last van m'n rug.

Als 't aan mij ligt komt er bij mij ook nog eens een HCA. Maarja, ik wil en moet nog zóooo veel :o En ben ook errug tevreden met mijn heerlijke marathonwagen, HCA zal meer voor 'er bij' zijn :j
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 24-11-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:29

als ik eerlijk moet zijn heb ik eigenlijk nooit last van mn rug op de sulky. En mijn rug is ook niet al te best.
Onder het zadel heb je ook geen rugleuning :+ haha

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:32

xElienx schreef:
als ik eerlijk moet zijn heb ik eigenlijk nooit last van mn rug op de sulky. En mijn rug is ook niet al te best.
Onder het zadel heb je ook geen rugleuning :+ haha

:') Scherp opgemerkt!

Maar dan zit je natuurlijk ook weer met mensen die júist overstappen op mennen i.v.m. lichamelijke klachten en daarom niet meer fijn/goed kunnen rijden ohz.

Zelfs in m'n ubercomfortabele bokkussen kan ik nog last van m'n rug krijgen omdat ik te gespannen zit of ik zit dan net 'verkeerd', met de HCA had ik daar dus geen last van. Die sulky's zijn trouwens ook erg goed geveerd, zodat je ook geen klappen in je rug hoeft op te vangen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:18

Je kan denk ook in overleg wel proefrijden bij hca zelf, is voor jou ook wel te doen!

Helaas is die van mij er nog niet (over 2/3 weekjes hoop ik!) anders kon je wel komen, misschien als je tegen die tijd nog niemand hebt gevonden ben je hier welkom :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:43

Klaaswoeba schreef:
Ah verdorie, waarom niet aan mij? O:) hehe.

Omdat ik er nu met veel plezier mee rij *\o/* .

Met stoeltje/leuning is hij bij mij thuis met mijn pony's wel uit te testen :).
Heb met panzitting gereden, maar die was niet voor mij afgesteld (dus kon niet met m'n voeten bij de steunen), daar kreeg ik soms wat een zere kont omdat hij dus hard is.
Met mijne (stoeltje=zachte zitting) geen last. Rugleuning gebruik ik eigenlijk nooit, zit er altijd net vanaf.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:40

Ik heb er eentje staan en die gaat binnenkort in de verkoop. Goed Bokt in de gaten houden ;)

Dacht ook dat ik het nooit vol zou houden op de panzitting van een HCA met mijn rug. Maar niets is minder waar, pas na hele lange ritten kreeg ik een beetje een moeie rug. En dan heb ik het over ritten van een uur of 3 bijvoorbeeld.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:42

En daar kom je nu mee Evelli _O- :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:43

Zit al een tijdje in de planning hoor :+ maar nog niets over op bokt gezet :)
Soms moet je wat dingen afwachten voor je actie kan gaan ondernemen :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:48

Haha ja snap ik wel. :) Heb die van mij toch al in bestelling staan :P Maar anders was ik zeker geintresseerd haha.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:23

Ik heb er ook één besteld *\o/*
Over een maand istie klaar. Heb 'm wel besteld met een stoeltje, was inderdaad bang dat ik last van de rug zou krijgen.
Nu ik dat hier zo lees is dat dus niet zo.. nou ja, beter mee verlegen dan om verlegen. :D

Dus met stoeltje wil je hem niet uitproberen?

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 10:31

Bedankt voor de hint Evelli ! Ik houd zeker bokt in de gaten dan :) Waar woon jij en zou ik hem daar eventueel ook uit kunnen proberen?

Dennis, ik denk dat Wieringerwerf een beetje erg uit de richting is voor mij, heb namelijk geen auto.

MelaniB, als ik over twee/drie week nog niks heb gevonden en die van Evelli staat nog niet te koop kom ik hem graag in Lunteren (toch dan?) uittesten!

lisanne87, jahoor, met stoeltje wil ik hem ook wel uitproberen als dat in de buurt is (omg Westerbork/Hoogeveen of Doorwerth/Wageningen/Ede/Arnhem). Wat is de totaalprijs met een stoeltje er op?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:32

Jep, Lunteren :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:52