[AR] Welke bandenpomp is een aanrader voor mijn marathonwagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Welke bandenpomp is een aanrader voor mijn marathonwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 11:53

Ja..... met zoveel lekke en zachte banden als wij hebben (zowel van auto, trailer, marathonwagen en zelfs de buggy van mijn oppaskindjes weet ik nog lek te rijden :D ), is een bandenpomp geen overbodige luxe -:) .

Geen zin om mijn marathonwagen in de trailer mee te slepen naar de garage, of om elke keer de stalhouder te vragen voor de luchtcompressor ;) . (Auto breng ik wel "los" naar de garage)

Ik zoek dus een bandenpomp op 12V, die rechtsstreeks op de accu van de auto aangesloten kan worden. Heb mijn oog laten vallen op deze: http://www.kampeergoed.nl/autobanden-po ... _1517_3581

Wie heeft hier ervaring mee, of heeft een andere suggestie?

Keet

Re: Welke bandenpomp is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:56

Ik heb er net eentje van 6 euro bij de Action gekocht. Is wel het fietspomp model, maar dan met een drukmeter erop en een autoventiel.
Die kan dan gewoon mee op de wagen.

Ooit koop ik er nog eentje bij die op de 12V van de auto past, tot die tijd doet de fietspomp prima werk :)

Ipsilonka

Re: Welke bandenpomp is een aanrader voor mijn marathonwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:59

Hier ook een handfietspomp. En op stal weet ik zelf hoe de compressor werkt van de stalbaas hihi.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:50

Hier ook een bandenpomp met autoventiel, werk prima en hij kan idd mee op de wagen :j En we hebben thuis een compressor.

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:31

Wij hebben voor onderweg en op de wedstrijden een 12v van de eerste beste auto accessoire zaak.
voor trailer is deze veel te licht. Je kan dan beter een kleine compressor kopen van bv de praxis, Lidl of een andere aanbieding, deze hebben een tankje en werken super.
Kosten meestal maar zo ronde de 100 euro.

Succes

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 12:33

Ik heb er inmiddels eentje gekocht bij de dump hier in het dorp :) . Klein apparaat, 30 euro, maar hij zou geschikt zijn voor auto's. Binnenkort maar eens testen op auto, trailer, marathonwagen (of buggy :D ), ik rij toch nooit lang zonder een zachte of lekke band ;) .

Afbeelding

Just2fast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:32

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:18

Ik heb gewoon zo'n ding standaard in mijn wagens liggen...
http://www.gomaxx.com/Tuning-Techniek/G ... tpomp.html

Zo af en toe pomp ik wat bij maar dat is eens in de 2, 3 maanden of zoiets? Denk als je vaker moet oppompen dat er toch echt wat mis met de banden is :j

@Gem hoe kan dat dat die banden steeds lek staan? Sta je ergens langs een heg met flinke doornen of zoiets?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 00:35

Noop....... ik heb ze overal en nergens lek. 2 x op de boerderij, 2 x hier voor het huis (waarvan 1 x een schroef ingedraaid, dus dat viel onder vandalisme), een keer een langzame leegloper in Sittard, een keer een klapband op de snelweg, een keer 2 straten verderop "zomaar" (maar helaas bij -12 graden :( )
Trailerbanden waren vermoedelijk al slecht (dus zijn alle 4 vervangen), en de marathonwagen.... tja, zomaar in het bos een scheur van zeker 3 cm?? :?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:10

:? Da's weird, raar, vreemd 8)7