Ik begin steeds fanatieker met het mennen te worden en mijn pony pakt alles heel erg goed op. Ik wil rond januari een startkaart aan gaan vragen, mn pony word dan gezien als 5 jarige en dan kan ik officiele wedstrijden gaan rijden. Maar als ik verder wil komen in de dressuur zal galop er toch ook een keer bij horen in een dressuurproef. Hoe hebben jullie je paard/pony dit aangeleerd? Hij kent de galop al wel maar eigenlijk heb ik alleen nog maar in galop gereden met hard door het bos en met marathons en vaardigheid en ook wel op snelheid. Hoe leer ik hem aan rustig en beheerst en nageeflijk in galop voor de wagen te lopen?
Vanmiddag ben ik er wel even mee bezig geweest, ik heb hem al wel een beetje zover dat hij wat rustiger in galop gaat, nu moet ik wel constant met mijn stem drijven om hem in galop te houden. Het nageeflijke zit er ook al wel een beetje in, in stap en draf doet hij dat heel makkelijk en in galop zag ik het ook af en toe wel een beetje komen.
Heel gericht gaan trainen met galop oefeningen en wat ik met mij paarden / pony's etc doe is heel veel longeren met dubbele lijnen, ze worden daar heel veel beter van, je kunt ze mooi leren schakelen en over de rug door het lijf te lopen op eigen benen, daarna komt de aanleuning en nagevelijkheid van zelf.
Als je dit dan ook voor de wagen gaat doen dan komt door herhaling en consequent blijven er vanzelf resultaat.
Oke, zal dat eens gaan proberen! Zit een beetje met het probleem dat ik geen longeerbakje heb. Longeren gewoon zo los in de bak of in de wei vind ik helemaal niks. Dan stoor je hem meer in z'n bewegingen dan dat je hem ermee helpt. Dus maar even bekijken of ik een longeerbakje in de wei mag maken.
Oke, dat valt nog best wel mee. Weet ook niet of je makkelijk een winstpunt haalt met mennen. En is er ook nog een leeftijd aan verbonden? Ik weet dat je vanaf 5 jaar mee mag doen maar zit er bij hogeren klasses ook nog een leeftijd van pony of paard aan verbonden? Kan me voorstellen dat je niet zomaar met een pony/paard van 5 jaar Z mag starten.