Ik ben met mijn 2 mini-shets de eerste schreden op het pad van aangespannen rijden aan het zetten.
Status: ik heb een (2e hands) passend tuigje, een Ideal men-hoofdstelletje en een postbitje gekocht - en ben ze nu aan het lange teugelen (in de bak en op straat).
Het gaat best aardig. Hoewel ze al 5 en 7 jaar zijn en tot nu toe niet heel veel gedaan hebben. Er is dus nog wat werk aan de winkel qua gehoorzaamheid .
Wat me tot nu toe opvalt is - hoewel het hoofdstel (Ideal menhoofdstel) naar mij idee goed past - ik het moeilijk over de oortjes heen krijg. Ik moet er echt een beetje aan trekken. Lijkt me niet zo fijn voor de ponies
. Hoe doen jullie dat? (De voorpluk vlecht ik al voordat ik het hoofdstel omdoe...).Verder accepteert 1 van de ponies het postbitje al heel aardig, maar de andere zit er continu mee te rommelen (mond open, tong erover/eronder, etc.) Hij had na een half uurtje ook wat roze plekjes op zijn tong...
. Wat denken jullie? Is het bitje dan niet goed voor hem? Moet ik dan wat anders proberen? Of gewoon een kwestie van wennen? Ik vind overigens dat de bovenkant van het bitje (waar het aan het hoofdstel vastzit) best wel strak op de wangen zit..... Hoe is dat bij jullie?En tot slot: Natuurlijk ben ik ook op zoek naar een karretje (lees: sulky). Wat is nu handiger / stabieler? Een éénzitter of en tweezitter. Ik lees heel veel positieve berichten over HCA - maar die worden bijna nooit tweedehands aangeboden. Wie oh wie weet een fijn en veilig karretje te koop voor mijn mannetjes. Ze zijn ca. 82 - 85 cm hoog.......
Ik hoor heel graag van jullie - het is nog erg zoeken voor mij (en de ponies).
groeten,
Miranda

nu super brave pony hoor, met geduld kom je een eind.
.of dat niet in de weg zit met het bit.
).
.