Echwel schreef:Vraag het de enkelspanrijders die dit jaar Uchgelen hebben overleefd....daar barstte het onweer verschrikkelijk los
En enkele 2span rijders niet te vergeten!!
Daar was bovenstaande beschreven situatie bij sommige echt precies werkelijkheid.
Ik had zelf het geluk dat ik in het bos zat toen de onweer op zijn ergst was en dat wij het ergste puntje ook net gemist hebben.
Wat je moet doen? Ik zou het nog steeds niet weten.
We zijn toen de wedstrijd gewoon maar gestart, want we waren toch al zeiknat. De onweer was toen trouwens nog ver weg. Toen het dichterbij kwam, was het een kwestie van hopen dat je veilig thuis komt. Sumic heeft het traject af kunnen snijden, zodat ze eerder terug was, wij wisten deze truc niet en hebben gewoon de route gevolgd (wat moet je anders in een vreemd bos?).
Ik zou er niet voor kiezen om uit te spannen. Zolang hij voor de wagen staat heb ik meer controle dan aan de hand en ik zou kiezen voor de kortste weg naar huis.
Buienradar vertrouw ik voor geen cent. Dus die hoef je niet in de gaten te houden. Situatie Ugchelen:
Buienradar: Het gaat om 7 uur regenen
7 uur: lichte regen.
Buienradar: Het is om 9 uur droog
9 uur: onwijze stortregen.
Buienradar: Onweer gaat onderlangs waaien
10 uur: onweer komt dwars over ons heen en gaat weg, komt weer terug en blijft extra lang hangen voor de gezelligheid
Buienradar: Om 3 uur komt er nog veel ergere onweer aan dan vanmorgen
3 uur: stralende zon