[AR] Puntentelling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vezzie

Puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 18:33

Ik vraag me eig af hoe dat zit bij dressuur.
Ik snap dat ze beoordelingen geven op je prestaties van 0-10 dat het dan opgeteld word enz maar als je bij de uitslag gaat kijken staat er altijd je percentage bij en je aantal strafpunten van waar kome deze vandaan?
Want je moet een dressuur minder dan 75 strafpunten rijden om internationaal te mogen, maar hoe berekenen ze dit?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:38

Vroeger bestond de dressuurproef bij de samengestelde menwedstrijden uit 16 onderdelen. Je kon dus in theorie maximaal 160 punten behalen. De punten die je niet behaald worden doorgerekend als strafpunten.

Tegenwoordig heeft de dressuur meer onderdelen (25) en kun je dus ook meer (straf)punten behalen. Daarom worden de punten omgerekend naar een percentage.
Wanneer je nu een percentage behaald van 60% (gemiddeld een 6) dan geeft dit dus een resultaat in strafpunten die voor de wedstrijd meetellen van 40% x 160 punten = 64 strafpunten.

75 Strafpunten staat gelijk aan een percentage van 53,125 %.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 14:04

BlackDevils schreef:
Vroeger bestond de dressuurproef bij de samengestelde menwedstrijden uit 16 onderdelen. Je kon dus in theorie maximaal 160 punten behalen. De punten die je niet behaald worden doorgerekend als strafpunten.

Tegenwoordig heeft de dressuur meer onderdelen (25) en kun je dus ook meer (straf)punten behalen. Daarom worden de punten omgerekend naar een percentage.
Wanneer je nu een percentage behaald van 60% (gemiddeld een 6) dan geeft dit dus een resultaat in strafpunten die voor de wedstrijd meetellen van 40% x 160 punten = 64 strafpunten.

75 Strafpunten staat gelijk aan een percentage van 53,125 %.

oowh oke nu snap ik het bedankt en hoe staat het bij de puntentelling van de marathon of derby?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:12

Voor elke seconde dat je in de hindernis zit krijg je 0,2 strafpunten, de tijd dat je te vroeg of te laat bent in de trajecten levert ook strafpunten op, afstappen van de groom in de hindernissen, fout parcours, etc. etc.
http://www.knhs.nl/objects/00017471.pdf