[AR] Paardenkar voor shet van 1.08?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Paardenkar voor shet van 1.08?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:05

Ik kan via kenissen een leuke paardenkar kopen voor een leuke prijs, 4 wielig, met rem, precies wat ik zoek, echter vrij hoog, is voorheen gebruikt bij een paard. Hun wilden hem gebruikten hem voor een shet die kleiner is dan de mijne.

Het gedeelte waar de lamoenen aan vast zitten is echter in hoogte in te stellen, zodat er ook makkelijk een shet voor kan.
De lamoenen zijn ook in te korten via een schroef ( ik weet niet hoe dat ding heet, ben nog echt een beginner qua mennen)
Er kunnen 4 personen op zitten, maar zullen er maar 2 zijn, mijn man ( +- 65 kg en een 1 1/5 jarig kindje)
Ik weet niet wat de wagen weegt.

Kan dit, of wordt dit echt te groot?

Ik heb ook een kleine KWPN waar ik mee wil mennen, en dit zou ideaal zijn, aangezien hij in hoogte en lengte is aan te passen, zodat ik maar 1 wagen nodig heb maar voor beide paardjes kan gebruiken

Sascho

Re: Paardenkar voor shet van 1.08?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:11

ik zou het niet doen, ten 1e is of de kar te zwaar voor de shet of te licht voor de kwpner, waarschijnlijk te hoog voor de shet en daarnaast blijf je aan het stellen met alles omdat de shet anders of heeeel ver voor de wagen loopt of de kwpner met zijn achterbenen bij jou op schoot zit..
wij hebben tijdelijk een kar gehad waar we met b pony's mee reden en met friezen maar het is echt geen doen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:06

ik zou het niet doen. Als er een paard voor heeft gelopen zal die kar hoogstwaarschijnlijk echt te zwaar zijn voor de shet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:12

Volgens mij is dat gewoon onmogelijk; 1 dezelfde wagen gebruiken voor zowel een shet als een 'groot paard'/kwpn'er.

Voor mij werd het al aardig moeilijk een marathonwagen te zoeken waar zowel een enkelspan shet voor kan van 1m./1.05m. en een Welsh A van ong. 1.20m.
Groter had die Welsh echt niet gemoeten, dat wordt te groot voor de wagen. Mijn shetten hadden ook zeker niet kleiner gemoeten; dat wordt te klein en te zwaar.

Je zit niet alleen met gewicht, maar ook met hoogte. En als jou shet 'daar ergens beneden' loopt, is dat niet fijn rijden voor zowel jezelf als voor de pony, maar als jou paard er voor staat en de leidsels gaan via z'n kont nog een tientallen centimeters naar beneden, is dat ook niet prettig.

Kortom; imo gewoon onmogelijk, om voor een kleine pony en een (groot) paard dezelfde wagen te gebruiken.

Edit: voor het idee; kan je een beetje het verschil zien tussen de Welsh en 1 v/d shetten voor dezelfde wagen. Ik hoef nu dus alleen het lamoen wat in lengte te verstellen (al heb ik de Shet al een tijd niet meer voor de wagen gehad wegens blessure en tijdgebrek)
https://lh4.googleusercontent.com/-LLMc ... 525203.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-7UHs ... G_4052.JPG

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 09:58

De hoogte van de bok vanaf de grond is 1.08

moniqueski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:00

ik zou het niet doen
neem voor de schet bijf een leuke twee wieler en voor de kwpn een ander karretje

hansheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:44

Zou het ook niet doen, er zijn vast veel betere opties!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:55

ik heb inmiddels een andere wagen gevonden
iedereen bedankt voor de reacties

het is wel een 4 wieler die wilde ik persee, geen 2 wieler.
mijn kwpner blijf ik rijden, mocht ik het menner echt helemaal het einde gsaan vinden kan ik voor haar altijd nog kijken voor een wagentje voor haar

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:58

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 21:02

Afbeelding

Deze heb ik zelf gekocht uiteindelijk

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:07

het is maar goed dat je die ander niet hebt gedaan.