[AR] Tuig lenen/huren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Tuig lenen/huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:46

Hoihoi bokkers.

Mijn pony van nu 20 heeft vroeger (tot zijn 8e) voor de kar gestaan. Hij was hier erg goed in en was er ook voor gefokt. Nu wil ik dit samen met een prof weer proberen. Het is alweer 12 jaar geleden voor hem. Ik heb zelf nooit gemend en ik weet niet of ik het leuk vind. Zo niet, dan vind ik het erg zonde om tuig te kopen. Daarom bedacht ik of je niet ergens tuig kan huren? Bij mij op stal hebben ze wel tuig, maar dat is veel te groot. Wagen mag ik wel lenen. Als ik het nou leuk vind, kan ik tuig aanschaffen maar moet het toch eerst proberen!

Iemand die misschien iets weet?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:01

koop een 2de hands tuig
xxMaxx schreef:
Hoihoi bokkers.

Mijn pony van nu 20 heeft vroeger (tot zijn 8e) voor de kar gestaan. Hij was hier erg goed in en was er ook voor gefokt. Nu wil ik dit samen met een prof weer proberen. Het is alweer 12 jaar geleden voor hem. Ik heb zelf nooit gemend en ik weet niet of ik het leuk vind. Zo niet, dan vind ik het erg zonde om tuig te kopen. Daarom bedacht ik of je niet ergens tuig kan huren? Bij mij op stal hebben ze wel tuig, maar dat is veel te groot. Wagen mag ik wel lenen. Als ik het nou leuk vind, kan ik tuig aanschaffen maar moet het toch eerst proberen!

jowien

Re: Tuig lenen/huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:04

Ga een dagje naar een menstal met je paardje! Ik kom zelf graag bij Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek. Daar kun je onder begeleiding met je paard mennen, met kar + tuig van hun als je dat aangeeft. En als het goed gaat, kun je daar nog een ritje op de hei maken, is 5 minuten stappen van de manege. Heerlijk dagje uit.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 20:18

keona schreef:
koop een 2de hands tuig
xxMaxx schreef:
Hoihoi bokkers.

Dat kost gewoon nog steeds veel geld :')

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:01

Misschien handig om te melden om wat voor maat pony het gaat? Misschien is er wel iemand in de buurt die zo lief is om het uit te lenen en te helpen.
Je zit helaas te ver weg anders had ik wel komen kijken (met tuig :P)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:05

Omdat je aangeeft dat je het met een prof gaat doen, zal tuig geen probleem zijn.
De (meeste) professionals hebben tuig in meerdere maten.