[AR] Wagen onderdoordraaiend maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Wagen onderdoordraaiend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 10:08

Mijn wagentje vind ik super fijn. Ben er echt blij mee. Nu werd ik pas op een forum erop gewezen dat hij niet onderdoordraaiend is. Opzich nog geen probleem omdat ik voorlopig geen wedstrijdambities heb en ik tot nu toe geen problemen ondervind met kort draaien. Maar goed, stel dat ik over een tijd wel wedstrijden wil gaan rijden dan zou ik dus een andere wagen moeten kopen. Dus ik vroeg me af of je die stang zelf niet zo kunt maken dat hij wel onderdoor draait. Of zou het geheel dan teveel stevigheid verliezen?

Biancacoo

Re: Wagen onderdoordraaiend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:36

kan volgens mij wel gedaan worden, maar is de spoorbreedte ook al een punt bij wedstrijden ??

DemL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:44

Lijkt mij dat je een wagen niet zomaar kan aanpassen. En mocht het wel kunnen dan zou het nog eens zo kunnen uitkomen dat je goedkoper uit bent door deze te verkopen en een geschikte te kopen...

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:56

Ik denk dat het aan je kar ligt, volgens mij zit zo onderdoordraaistop (zal vast een naam hebben) erop zodat je niet kan kantelen.
Misschien eens laten kijken door een karmaker of de stop weg kan of eventueel iets korter gemaakt kan worden. Het is fijn als je kort kan draaien maar de kar moet dan wel stabiel blijven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 07:36

Er zit geen stop aan, maar zo'n dwarsbalk, die van de voorste naar de achterse as loopt.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:27

Als daar een balk zit zal het met de stevigheid van de kar te maken hebben. Dus weghalen lijkt mij geen goede optie misschien toch opzoek met de tijd naar een andere kar?