[AR] Ervaring met Winner veiligheidstuig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Ervaring met Winner veiligheidstuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:51

Ben me voorzichtig aan t oriënteren voor een enkelspan
maat Full kleur bruin tuig.

Via Google gekomen bij Winner veiligheidstuig.
Wel voorkomen om in de valkuil van goedkoop is duurkoop te trappen.

Ideal tuig heb ik via Divoza gezien voor €494,--

Budget is tot €600,-- dat vind ik wel genoeg.

Kortom ben benieuwd naar jullie ervaring!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:38

Ken iemand die er mee rijdt en het is echt een heel mooi en fijn tuig. Echt vergelijkbaar met Ideal.
Komt bij M. Van den Dorpel vandaan
http://marathonwagen.com/?p=productsMore&iProduct=111

Heb een tijd geleden ook geinformeerd naar het bruine tuig, dan maat pony. Dat hadden ze toen volgens mij niet op voorraad en zouden ze ook even niet aan kunnen komen.
Toch zit dit tuig nog wel altijd in m'n hoofd, wil in de nabije toekomst nog wel een ander (donker/chocolade)bruin tuig hebben; 3 pony's met verschillende maten en 1 enkelspantuig is nog wel eens lastig :+

Uiteraard is de Ideal luxe marathon notenbruin dan ook zeker een aanrader. En het grote voordeel van Ideal is dat je alle onderdelen/riempjes los kan krijgen in alle maten :j

PaysBas

Re: Ervaring met Winner veiligheidstuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 23:55

@JoycieJ007; dank voor je reactie. Had de link van M. van Dorpel had ik ook al gezien.
Ik als leek vind het tuig er netjes en degelijk er uit zien.
Maar ben dus echt een leek.
Is het soepel leer, is het gespen werk wel sterk etc. Naar dat soort ervaringen ben ik op zoek.

Bruin leer is idd de gewenste kleur. Erg mooi toont dat bij een bruine.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 00:28

Voor zover ik kon zien en voelen aan dat tuig was het idd mooi soepel leer, goede gespen, stevige strengen e.d. en goede stiksels. Mijn tuigen moeten super soepel zijn, anders krijgen ze er erg makkelijk wondjes van.....

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 00:41

Ik heb het tuig gehad.
wel een paar jaar geleden gekocht, maar vond het leer wel erg hard.
Mijn pony kreeg ook plekken van de broek als die geschoren was omdat de raden toch wat hard zijn.
Verder wel een stevig tuig, heel wat marathons mee gereden en hij ging niet stuk.
Daarvoor had ik een Ideaal tuig wat binnen een jaar kapot gereden was :+
kan aan mij rijden liggen, maar ook aan het tuig.
Het Ideaal tuig is wel op diverse punten veel verbeterd, maar ik zal de kunststof versie nooit meer kopen.
Die van leer is wel mooi, en vind ik mooier dan het Winner tuig.
Ook gaat bij het bruine (london) winnertuig de kleur er snel van af bij de lichtogen, strengen enz.

heb wel een foto van de broek van het tuig, helaas geen duidelijk van de zijkant.
Maar als je goed kijk zie je dat de broekriemen al zwart aan het worden zijn.
En deze foto is gemaakt toen ik het 3 maanden had ofzo.

Afbeelding

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 08:54

Kleurvastheid is idd iets om alert op te wezen. Dank voor de tip PonyPret.
Alvast gefeliciteerd met de opening van je shop dit weekend.

@JoyCiej007: dank voor je toelichting. Leer moet voor m'n paard ook zach & soepel wezen. Een schuurplek heb je zo eer je er vanaf bent, ben je weer 2 mnd verder.

Aan een kunsstoftuig durf ik me niet te wagen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:10

Het webtech tuig van ideal is anders prima hoor, heb het ook voor mijn pony's geen schuurplekken of rare slijtage of wat dan ook, heb het nu ruim een jaar, is prima. Geldt overigens ook voor ideal marathontuig, dat op mijn paard is al 10 jaar oud, heb nu wat stiksels vast laten zetten van het schoftje, maar je ziet er verder niets aan en leer is uitstekend gebleven en dat tuig wordt ook flink gebruikt.

Maar het Winnertuig is volgens mij een prima tuig, heb het wel eens in het 'echt' gezien op een paard. Persoonlijk vind ik ideal tuigen dus echt perfect, normale prijsklasse, goede kwaliteit en je kunt er alles los van krijgen, wat erg handig is, mocht je ooit iets kwijt raken, ander paard kopen, paard wordt dikker/dunner e.d. Dus ik zou toch altijd gaan voor ideal. Ideal enkelspan paard kost trouwens geen 495, dat is de shet uitvoering. Paard kost iets van 600,- (zie www.tuigonderdelen.nl)

Een ander tuig dat ook wat minder kost dan ideal en ook van goede kwaliteit is is die van Imperial Riding, staat dus ook op de site van www.tuigonderdelen.nl

Als ik toch een tuig zou moeten kopen voor paard en wat minder budget had (dus niet de leren versie kon kopen) zou ik dus gaan voor webtech dan maat paard, van ideal.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 10:20

@Vanhuisuit; dank voor je tips met links! Super praktisch.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:10

ik ben ook in het bezit van een webtech maat pony en 2 span.het voordeel je hoeft niet in te vetten kunt het afspuiten mocht het echt vuil zijn en laten drogen,je kunt van enkelspan ombouwen naar 2span of tandem en misschien zelfs 4 span maar weet ik niet zeker.maar ook kun je met een2 span er enkelspan van maken erg fijn tuig heb het nu zeker1,5jr als het niet al wat langer is e ik wil niet anders .heb ook 2 leren enkelspan ook zeer tevreden over.maar ben helaas niet zo iemand die heel goed onderhoud.
hier foto van het webtech
hier had ik er nog geen broeken bij maar die heb ik er nu wel bij gekocht.
Afbeelding
linker pony had een bult maar is nu weg
Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:43

Winner tuig lijkt me op zich wel een redelijk tuig.

Heb hier ook ideal (4 stuks :o ) en een zilco waar ik ook enorm blij mee ben. Voor zover ik
weet is webtech er niet in bruin en de eurotech versie ook (nog) niet. Ik heb zelf een ideal
notenbruin tuig. Ben er erg blij mee.

Afbeelding
Robijn met bruine tuig

Afbeelding
Webtech

Afbeelding
ideal zwart

Afbeelding
Zilco

Afbeelding
Ideal eurotech

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 01:25

@Keona; de foto is van jouw Winner tuig?
Zie nergens een bult bij de linkerpony. Op z'n hoofd?
@Maisie; heb je wel of niet Winner tuig? Dit begreep ik
niet helemaal. Leuk span zo, Engels span noemen ze dat toch qua kleur?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:22

nee dit is het webtech van ideal,de bult zit op zijn linker neusgat(als je er voor staat)
PaysBas schreef:
@Keona; de foto is van jouw Winner tuig?
Zie nergens een bult bij de linkerpony. Op z'n hoofd?
@Maisie; heb je wel of niet Winner tuig? Dit begreep ik
niet helemaal. Leuk span zo, Engels span noemen ze dat toch qua kleur?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:37

Nee ik heb geen winner tuig. Weet wel dat je bij de goedkopere tuigen zeker met bruin moet letten
op de kleur echtheid. Vind dat zelfs van ideal al een beetje tegenvallen. En ja idd ik heb een engels span een witten en een bruine. Al is die van mij nog niet helemaal wit.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 12:41

@Maisie: Dank voor de tip mbt de kleurechtheid. Dat is idd een punt om goed op te letten.
@Keona: die bult valt echt niet op. Qua levensduur en slijtage van gebruik goe is het Webtech tuig?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:23

ik heb wel onderleggers onder mijn tuig,en heb de net nog oudere versie webtech(nylon met leer onderlegd),de nieuwe is met een soort kunstof/rubber weet niet precies wat het is en het is op nog meer punten weer verbeterd.het rubber/kunstof is zo dat als je het tuig afspuit of als je zonder tuigonderleggers rijd het tuig waar nu bij mij leer zit niet meer hier onder lijd.ik ben er erg tevreden mee ook heb ik nergens raffels wat vroeger wel was bij de tuigen maar is allemaal verbeterd.ik heb er nog geen slijtageaan en heb het nu toch wel al 1,5jr en in d zomer maanden regelmatig gebruikt.ik zou het zo weer kopen waarom.het is makkelijk in onderhoud je kunt het ombouwen en het heeft een mooie prijs.he je og vragen hoor ik het wel

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:00

Ik heb net een Winner marathon-tuig gekocht via Bokt. Tweedehands, maar in erg goede staat.
Het voelt wat stug aan t.o.v. mijn oude (merkloze) tuig en is behoorlijk zwaar uitgevoerd, dus volgens de kenners hier op stal gaat het wel een paar jaar duren voor ik deze versleten heb :') . Ik denk wel dat ik er een paar gel-onderleggers tussen ga stoppen (zeker onder het schoftje, maar wrs ook bij de singel), want mijn merrie is snel kaal op de huid. Bij het vorige tuig was dat niet nodig.