[AR] Onderzoek beengebreken bij mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_Caro

Onderzoek beengebreken bij mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 14:29

Hallo :)

Ik ben een eerstejaarsstudent aan de Stoas hogeschool te Wageningen. Voor mijn opleiding moet ik een wetenschappelijk onderzoek doen waarvan ik het onderwerp zelf mag kiezen. Nu heb ik met mijn medestudenten besloten dat we graag willen inventariseren welke beengebreken er binnen welke disciplines (dressuur, springen, western, mennen) voor voorkomen. Aan de hand hiervan kunnen wij dan een adviesplan opzetten.

Ik heb gekozen voor de discipline mennen. Mijn vraag is dus welke beengebreken zijn jullie vaak tegengekomen in de mensport? Of heb je zelf meegemaakt bij jou eigen menpaard/pony?
Zou je er dan ook bij willen vermelden of je enkelspan, tweespan, vierspan of tandem rijdt en of je samengesteld en/of voor de hobby rijdt.

Alvast bedankt voor de moeite. _/-\o_

Lisa

LadyMadonna

Re: Onderzoek beengebreken bij mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:30

Enkelspan pony, recreatief/dressuur training.
Beengebreken: Voor zover bekend geen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:35

Enkelspan/tweespan recreatief/hobby
Geen beengebreken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:50

Misschien kun je iets specifieker benoemen wat je met beengebreken bedoeld?
Ik vind je vraag nu zo breed en vaag omschreven dat ik geen goed antwoord kan geven.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:15

Sjonniej schreef:
Misschien kun je iets specifieker benoemen wat je met beengebreken bedoeld?
Ik vind je vraag nu zo breed en vaag omschreven dat ik geen goed antwoord kan geven.

Voor mij dezelfde vraag, en vallen er ook afwijkende beenstanden onder, en bijv. hoefproblemen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:04