[AR] even tips wel of niet kopen clever tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

even tips wel of niet kopen clever tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 09:48

hallo,ik ben op zoek voor mijn pony naar een tuig om mee tegaan beleren,nu bood mij iemand een clever tuig aan maat shetlander.
het tuig lag bij hun op een a pony 116cm.mijn pony zal tussen de 110/115cm worden.hoe is de kwaliteit en pasvorm van een clever tuig?wat is de nieuw prijs van zo'n tuig?
alle info/ervaringen over deze tuigen zijn welkom

sasika

Re: even tips wel of niet kopen clever tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:18

Ik zeg kopen...Ik rijd zowel enkel als tweepan met een clever tuig en ben er erg tevreden over. sterke kwaliteit en rijd al bijna weer 2 jaar met veel plezier met dit tuig. Veder is het hee erg te vergelijken met ideal tuigen

veder nieuwprijs weet ik niet, dacht namelijk dat ze uit de productie waren gehaald...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:31

clever tuigen zijn bijna niet meer aan te komen. Dus als je eraan kúnt komen, zeg ik: Doen!
Ik heb 2 jaar terug voor mijn bruine clever tuig (2e hands maar ongebruikt) 200 euro betaald (maat shet)

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:17

Ik zeg eerst passen! Ik vind de maten van de onderdelen van het clever tuig nogal raar. Mijn shetten pasten de maat shet van clever niet (te klein) De maat pony paste pas nadat het bij de tuigenmaker geweest is (op de schoftjes na).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:21

dat heeft niks met clever te maken, dat is gewoon redelijk standaard bij midden en grote maats shetten

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:29

@ Stef niet mee eens. De maat shet van Ideal en Zilco passen wel goed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:31

met die merken geen ervaring, maar ik heb diverse merken/types gehad en ben altijd aan t klooien geweest

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:33

grappig ik heb toch echt een maat shet voor mijn shetters en die is nog ruim verstelbaar!

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:44

Ook in shetten zit veel maatverschil... net als in a-pony`s. Bij mij was het clever tuig zowel enkel als tweespan in de maat shet, de borsttuigen veel te klein. Met maat pony past het net aan. Mijn mening is dan ook dat wanneer het mogelijk is om te passen dat te doen.
Aanvulling: Kwaliteit is wel netjes van de clever en inderdaad zoals eerder gezegd vergelijkbaar met ideal.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:58

Jolly tuigen hebben het vergelijkbare Clever tuig.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 09:44

hoe is de maat van clever vergeleken met ideal want heb 2 pony tuigen thuis een merkloze voor zo ver ik weet en een webtech.ik kan me ook niet voor stellen dat ik een pony maatje nodig ga hebben,want de pony;s waar de maat pony voor was zijn 130cm en heb toen gaatjes bij moeten maken op sommige plekken.maar als clever net als ideal valt kan ik de pony maat eens op hem leggen en kijken.maar ben er bijna zeker van dat ik shet nodig heb en waarschijnlijk bij bv ideal nog gaatjes bij aan het maken kom.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:12

Ik heb Clever gehad, opzich wel fijn tuig, maar kan niet tippen aan mijn Ideal tuigen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 07:42

IK heb voor mijn welshjes van 1.15 een keer een Clever tuig gepast, dat was maat pony. Nou je zag ze er niet meer in terug, ze verzopen erin zeg maar :+
Terwijl ze van Ideal een soort mix omhebben nu van shet en maat pony.
Volgens mij valt Clever dus behoorlijk groot. En als je een forse shet hebt zul je gewoon toekunnen met maat shetlander.
Vond het een net tuig maar ga mee met Jelleee.

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:06

Ik heb ook een clever tuig voor mijn a welsh van 1.13 maatje shetlander al vind ik deze voor een shetlander aardig aan de grote kant
Afbeelding

Meen er iets van 350,= voor betaald te hebben in mei 2010 bij koekies in assendelft

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 09:55

ik heb het tuig gekocht zou het niet mogen passen kan ik het altijd weer verkopen