Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kady1 schreef:daar heb ik nog nooit van gehoord * gaat googelen"
Kady1 schreef:Aazoo, waarom is juist dit bit geschikt voor een laag gehemelte? Hij heeft trouwens wel een dikke tong haha
Myler bit ken ik wel die zijn vrij dun, maar werken die ook niet vrij scherp in? ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt.
Citaat:In mijn ervaring zit je tijdens het mennen toch sneller wat te zwaar in de mond dan OHZ,
Cassidy schreef:Als het paard bekend is met een stang, waarom naar wat anders zoeken? Kies er een met lage tongboog.
MLoeser schreef:Kady1 schreef:Aazoo, waarom is juist dit bit geschikt voor een laag gehemelte? Hij heeft trouwens wel een dikke tong haha
Myler bit ken ik wel die zijn vrij dun, maar werken die ook niet vrij scherp in? ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt.
Een te dik bit is voor het paard een stuk nadeliger dan een dun bitje en een goede vriendelijke hand. Het is misschien wel handig om, als je weinig ervaring hebt met mennen, een paar lessen te nemen zodat je teugelvoering nog eens onder de loep kan worden genomen. In mijn ervaring zit je tijdens het mennen toch sneller wat te zwaar in de mond dan OHZ, maar dat is wel mijn ervaring. Wanneer je teugelvoering gewoon vriendelijk is, dan is een dun bitje, den dan tussen de 10 en 14 mm wel het fijnste is voor je paardje.