[AR] Verschil marathon wagens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sterredub

Verschil marathon wagens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:12

Hi,

Ik wil graag een recreatie/marathon wagen kopen voor mijn fjord van 1.47.

Nu ben ik al bij diverse menwinkels gaan kijken maar niemand kan mij eigenlijk goed uitleggen wat het verschil, voor of nadeel is van: molenrem, stuurvertraging, handrem.

Het is de bedoeling dat ik recreatief ga rijden maar in de toekomst ook ga meedoen met menmarathons.
En hij moet dit of volgend jaar voor de men en trekproef.

Ook valt het me op dat de wagens erg veel op elkaar lijken excellent cavalier leon clever enz.
Nu weet ik dat allemaal uit Polen komt maar misschien heeft iemand hier IRL ervaring mee wat de eventuele voor of nadelen zijn van een bepaald merk.

Dus hoor graag wat jullie mening is.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:51

Hier zou ik ook graag wat info over willen dus ik lees even mee

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:12

ik zelf heb een poolse wagen een gepoedercoote(hoop dat het goed geschreven is),rij hier recreatief mee door bossen en onverharde wegen super wagen geen roest.nou was ik pas bij een man en die had een clever,wagen was nog niet zo oud en was heftig overal aan het roesten.hij zij fijne wagen maar de lak van deze wagens was niks ze roesten super snel.nu ik dit gezien heb en vergeleken met onze wagen die al wat ouder is dan zou ik dus nooit voor een clever gaan.over de rest kan ik je weinig vertellen.

ja handrem is gewoon als je de wagen ergens gestald hebt fijn daar gebruik ik deze voor.
stuurvertraging had met het marathon rijden te maken,mijn lesgever heeft het me verteld.hoop dat ik het goed uitleg.heeft te maken met het om de bocht gaan met de wagen zo dat deze geloof niet meteen te scherp in draaid.ik weet dat het makkelijker is bij marathonsrijden want anders raak je soms wel eens iets,veel vlugger

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:34

keona schreef:
ik zelf heb een poolse wagen een gepoedercoote(hoop dat het goed geschreven is),rij hier recreatief mee door bossen en onverharde wegen super wagen geen roest.nou was ik pas bij een man en die had een clever,wagen was nog niet zo oud en was heftig overal aan het roesten.hij zij fijne wagen maar de lak van deze wagens was niks ze roesten super snel.nu ik dit gezien heb en vergeleken met onze wagen die al wat ouder is dan zou ik dus nooit voor een clever gaan.over de rest kan ik je weinig vertellen.

Maar dat zegt nog niet alles. Ook ik heb al een tijd een Clever en rijd ook gewoon overal doorheen. Bij mij nog geen roestplekken te zien! Ik ben heel erg tevreden over mijn Clever wagen. Ken trouwens meerdere mensen met Clever wagens die nergens last van hebben :)
(Dit niet om Clever te promoten hoor.. Maar na één ervaring kan je moeilijk heel een merk links laten liggen vind ik)