[AR] fietscomputer op de wagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bietjah87

fietscomputer op de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 10:01

hallo allemaal,

Ik was aan het zoeken hier op bokt of er meer mensen zijn met een fietscomputer op hun wagen. Het enigste topic wat ik hiervan kon vinden stamt uit 2007.

Ik heb op dit moment wel een fietscomputer op mijn wagen, maar deze registreerd niets als ik stap(te lage snelheid om te meten?).
En als ik ga draven/galloperen, gaat hij haperen lijkt het wel.

Nu is dit een goedkoop ding van €20, maar in mijn ogen zou alles het gewoon moeten doen, maar nee helaas..

Wie heeft er een goede computer voor mij die wel registreerd in stap, en constante metingen aangeeft? want nu heb ik geen duidelijk overzicht hoeveel kilometer ik rij, en hoe hard ik ga.

Ik heb nu een bedrade computer, maar als ik ga googelen, vind ik steeds meer draadloze die het net zo goed zouden moeten doen.

Ik rij voor het grootste gedeelte in het bos/zand, misschien dat dat er ook mee te maken heeft?

Alvast bedankt voor de reacties!

NAIWHL

Re: fietscomputer op de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:27

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar ik heb op mijn blackberry de app Endomondo.
Deze registreert precies hoe hard ik ga als ik buiten rij, welke afstand ik afleg en ook precies welke paden ik heb gevolgd.

Misschien is zoiets een idee?

Ik men dan wel niet, maar dat maakt voor je telefoon natuurlijk niet uit.

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 10:31

ik heb een Sony Ericsson Xperia, maar ik zal eens kijken of ze daar een app voor hebben, is misschien nog wel makkelijker ook ja, als mijn batterij dat zolang aankan.. Mijn ervaring is dat als je een app aan hebt staan, je batterij ook snel leeg gaat..

dank je wel voor je reactie!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:36

Draadloos werkt in ieder geval niet goed, er zit te veel metaal op je kar om het signaal goed door te geven. Ik heb ook gewoon een goedkope maar die registreert zeer nauwkeurig. Zowel je zender als ontvanger moeten wel op stabiele delen van je kar vastzitten. De ontvanger op een veer werkt bijv slechter

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:38

Die endomondo app werkt hier echt niet met mennen.. snap ook niet veel van die app.

Ik volg dit ff want ben benieuwd naar meerdere ervaringen en apparaten ed :j

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:39

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 12:43

De magneet zit nu op een spaak,en het andere deel zit op het frame.dan loopt het draadje naar boven naar het computertje,en die zit vast op mijn arm leuning.

Maar dan weigert hij nog steeds..

Heb nu bovenstaande app gedownload,ga die morgen maar eens proberen..

Ga het andere topic ook eens lezen,dank je wel!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:48

Die app kan ik je zeker aanbevelen. Ik wilde ook graag weten hoe hard ik reed en hoever, en toen heb ik deze app gevonden. Voordat ik op de bok stap druk ik op start en ga ik rijden. Als ik terugkom stop ik hem en thuis log ik dan meteen in op endomondo.com waar je je rit kan bekijken. Je ziet dat op een kaart hoe je hebt gereden, een grafiek van je snelheid en hoeveel km je hebt gereden, gemiddelde snelheid ect. Ik heb overigens de gratis versie, ik weet niet of die na een bepaalde tijd stopt ofzo maar dat zie ik dan wel weer :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:52

bedankt voor de tip
Net de app geladen. Ik zag dat je de route ook op de app kan bekijken. Vanavond eens uitproberen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 02:26

MelanieB schreef:
Die endomondo app werkt hier echt niet met mennen.. snap ook niet veel van die app.

Ik volg dit ff want ben benieuwd naar meerdere ervaringen en apparaten ed :j

Wat snap je er niet aan? Je gaat naar instellingen en bepaald je sport (overig, mennen staat er niet bij), je zorgt dat je gps aanstaat, drukt op start als je begint en stop als je terug bent! Hoe simpel wil je het hebben? :p
Vind het een super app, je ziet de preciese route, aantal km en gemiddelde snelheid. Je kan ook zien waar je het snelst hebt gereden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:35

Nou heb m gister uitgeprobeerd op scooter maar hij werkte qua snelheid echt niet goed :n
ik ga 45/50 met scoot en hij gaf steeds aan rond de 35.. :+
De route deed ie wel goed met gps.
Oftewel, toch maar km tellertje aanschaffen ofzo :))

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:01

Ik ga zometeen de app proberen met de kar in het bos. Ik ben benieuwd!

Anders ga ik toch maar kijken naar een andere fietscomputer..

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:22

MelanieB schreef:
Nou heb m gister uitgeprobeerd op scooter maar hij werkte qua snelheid echt niet goed :n

Apart, hier doet ie het wel gewoon super.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:23

MelanieB schreef:

Ik denk dat je dan een verkeerde sport hebt aangeklikt! Als jij hem op walking zet, gaat 'ie misschien maar tot een bepaald aantal km. Snap je? 35 km/h is wat snel om te wandelen :+ Riding staat er wel tussen, maar zou dan gewoon other aanklikken. Dan zit je altijd goed! Alleen kan het aantal caloriën wat je hebt verbrand niet kloppen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:33

Gisteren ook in de auto getest en liep op de km gelijk aan de km teller van de auto.
Werkt goed.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:31

xSCWx schreef:
MelanieB schreef:

Ik denk dat je dan een verkeerde sport hebt aangeklikt! Als jij hem op walking zet, gaat 'ie misschien maar tot een bepaald aantal km. Snap je? 35 km/h is wat snel om te wandelen :+ Riding staat er wel tussen, maar zou dan gewoon other aanklikken. Dan zit je altijd goed! Alleen kan het aantal caloriën wat je hebt verbrand niet kloppen.

Ja dat zou best het probleem kunnen zijn. Ik heb em altijd op riding staan.

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 16:53

Ik heb hem vanmiddag geprobeerd,en hij geeft het goed aan vind ik.

Je kunt ook zien op de kaart welke route je gereden hebt,is ook erg leuk! Deze app ga ik vaker gebruiken!

Angelke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:13

wij hebben ook een fierscomputer op onze koets gemonteerd die koste nog veel minder als 20 euro zelfs na vele ritten op het strand werkt die nog steeds.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 02:11

Ja vervelend hafjelinger, horse back riding staat er helaas niet tussen. Is toch echt een sport!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:04

Of horse driving ;) Maar die staat er heelas ook niet tussen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:37

hafjelinger schreef:
Of horse driving ;) Maar die staat er heelas ook niet tussen.

Kan me voorstellen dat die er niet tussen staat omdat het natuurlijk een sport programma is, gemaakt om caloriën verbranden bij te houden ed. Als je op de bok zit verbruik je niet zoveel energie :D

Ik heb hem in de market gedownload, maar kan hem vast op de site van endomondo ook downloaden. Wat je makkelijker vind

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:44

Ik heb hem net gedownload (mijn vader zou het leuk vinden tijdens een rit) nog niet getest.
Maar bij mij staat paardrijden er tussen! :) Ik heb Endomondo Free, weet niet of dat tijdelijk is maar dat zie ik wel.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:26

Maaltje schreef:
Ik heb hem net gedownload (mijn vader zou het leuk vinden tijdens een rit) nog niet getest.
Maar bij mij staat paardrijden er tussen! :) Ik heb Endomondo Free, weet niet of dat tijdelijk is maar dat zie ik wel.

Ik heb ook de Free Version, ben benieuwd hoe lang ie het volhoud. Maar hij bevalt me wel, dus als ie stopt koop ik em denk ik.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:44

Ik heb een fiets-gps, de GPS60 van Garmin. Je plaatst hem waar je wilt, desnoods hang je hem rond je hals, en hij registreert precies hoe snel je gaat, welke afstand je hebt afgelegd, wat je gemiddelde (bewogen) snelheid is,... Je kan wel geen kaarten zien, maar achteraf kan je met Google Earth kijken waar je precies geweest bent.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:58

Ik heb gister een gewone simpele fiets km teller gekocht, voor snelheid te zien en km's enz. Dus ga m vanmiddag eens monteren op de wagen, al kan ik m pas maandag uitproberen (lamoen is weg voor onderhoud, hij moet wat smaller/korter :)) ). :D Is er gewoon eentje van 20,-