[AR] los menzweeptouwtje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha

los menzweeptouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 16:13

Misschien een blonde vraag, maar is het touwtje dat aan het uiteinde van je menzweep zit ook los verkrijgbaar? De mijne is spoorloos verdwenen (zal de stalkat wel te pakken hebben) en alle andere touwtjes die ik heb geprobeerd mennen niet fijn. (dus niet de hele slag maar alleen het laatste stukje vanaf het knoopje)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:19

Een touwtje is een touwtje.
Dus misschien heb je thuis nog een flexibele touwtje liggen? Knoop je dat eraan :)

Edit: Sorry had niet gezien dat je al andere touwtjes geprobeert hebt. Misschien even langs de ruitersport zaak? Die kunnen vast wel helpen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:40

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:40

Bedoel je de slag v/d zweep (dat witte) of echt het (vaak zwarte) touwtje aan het uiteinde? Dat is nl. meestal een klaptouwtje, wat voor een klappend geluid kán zorgen, als je dat goed toepast.

Die zijn gewoon los verkrijgbaar bij ruitersportzaken waar ze ook menspullen (en zwepen) verkopen, ik heb jaren geleden een setje gekocht met allemaal van die losse klaptouwtjes in diverse lengte's, kostte een paar euro. Inmiddels zijn ze bijna weer op, dus ga ook weer even nieuwe halen.

Anke

Re: los menzweeptouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:49

0,95 bij de onderste link...pfff...heb er paar jaar terug 3,- voor moeten betalen in een ruitersportzaak!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 11:30

"klapkoordje" weer een nieuw woord geleerd :D . Ik heb de ruiterzaak gebeld en ze hadden er zowaar eentje liggen. Ga hem morgen ophalen zodat ik weer "compleet" ben van 't weekend met mennen.
Bedankt voor de info nog.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:35

Natascha schreef:
"klapkoordje" weer een nieuw woord geleerd :D . Ik heb de ruiterzaak gebeld en ze hadden er zowaar eentje liggen. Ga hem morgen ophalen zodat ik weer "compleet" ben van 't weekend met mennen.
Bedankt voor de info nog.

Hij doet toch 'klappen' als je er op een bepaalde manier mee zwiept :P
Fijn dat je iets hebt gevonden. Als ik jou was, zou ik er wat meer mee nemen, ze willen soms nog wel eens kwijtraken/losraken oid ;) Ik had toen een setje gekocht met een stuk of 10 klaptouwtjes van verschillende lengte's, superhandig en voor maar 3 euro oid.