Omdat de verf van mijn sulky nogal beschadigd is door het reizen, en stoten & vooral doordat hij een paar x uitgebogen\gelast is, wil ik hem graag helemaal opnieuw gaan verven, staat wel zo netjes!

Hij is nu donkerrood\bordeaux met een crème zitting, de zitting is helemaal nieuw en ik wil hem graag deze kleur houden dus die blijft gewoon het zelfde.
Mijn shet is trouwens vos bont!
Ik twijfel of ik hem weer donkerrood maak ( zowieso dan donkerder dan dit ) of zwart ( of heeft iemand nog andere ideeën? ) wil. Zwart is misschien wel chic met de zitting en past overal bij maar bordeaux is net weer anders dan normaal dus ook leuk!
Heeft iemand enig idee of 2\3 dagen hard doorwerken genoeg is om hem weer af te krijgen? ik wil er graag de tijd voor nemen, dus vind het helemaal niet erg om een paar uur per dag lekker bezig te zijn, heb nu toch nog vakantie!
Ik wil de bekleding helemaal inpakken met vuilenzakken etc zodat er niets om de bekleding komt.
Hoe ga ik de verf eraf krijgen? Met een staalborstel, is dat goed?
En dan dan is de verf eraf, dan gewoon beginnen met de verf?
Of moet er eerst nog een andere laag op, en welke dan?
Dan de kleur erop die ik wil, moet er dan nog wat overheen, iets wat het bijvoorbeeld beschermt tegen roesten etc? Of zodat het extra beschermt tegen beschadigingen?
Welke verf kan ik het beste gebruiken? en bijvoorbeeld 2 lagen over elkaar of gelijk dekkend?
Gewoon een pot met een kwast of is een spuitbus handiger?
En wat voor kwast is het beste?
Alle tips zijn welkom!
Ik ben echt een leek in verven maar het lijkt me leuk om te doen! en vooral als het eind resultaat mooi is!
bedankt!