[AR] Tweewieler perfect in balans brengen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Tweewieler perfect in balans brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 22:49

Hoi hoi,

Is er een formule waarin bijv de hoogte van je paard, de hoogte van de tweewieler etc in voor komt om zo te berekenen hoe de tweewieler het best in balans is?
We zijn een heel eind nu met het in goede balans krijgen van de tweewieler, maar nog net niet helemaal. De bomen hebben we al wat korter en wat langer gedaan. Maar zodra we aandraven danst de wagen nog iets,... Iemand tips?? Heel graag!

StalNollie

Re: Tweewieler perfect in balans brengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:52

een tweewieler zal nooit helemaal stil liggen en altijd wat dansen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:37

Een tweewieler moet zodanig in evenwicht zijn dat jij door heen en weer gaan van je bovenlichaam de bomen in de lichtogen van bovenin naar beneden kan bewegen. Dat is de theorie. In de praktijk moet je er voor zorgen dat in stap de wagen heel iets achterover hangt, dan is 'ie in draf in evenwicht.

@StalNollie: dan heb je nog nooit met een goede tweewieler gereden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 10:07

Dus dan zou ik de bomen nu iets in moeten korten, dan komt ie nog iets achterover.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:14

Nou, eigenlijk moet je kijken of je de zitting t.o.v. de as naar achter kan schuiven.
Het geheel wordt alleen maar onrustiger als het lamoen korter wordt.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 10:19

Okey, de zitting dus verder naar achteren (ben bang dat die al helemaal naar achteren staat namelijk,....) Ga er zeker even mee spelen! Goeie tip Albert! Ik weet ook gewoon dat ie nog beter in balans zou moeten kunnen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:37

ha, altijd lastig, ik doe idd de balans instellen door de zitting naar voren of naar achteren te plaatsen.

bij mij kan er maar 1 persoon op, is het ook nog wisselend met de balans als je met 1 of 2 personen op de wagen gaat ?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 10:39

Ik heb er nog niet alleen op gezeten. (Boobsie is niet zo makkelijk voor de wagen, dus groom is een must nu nog) Maar ik denk het wel. Denk ook dat het zeker uit maakt of er 2 mensen van 50kg op zitten of twee van 100kg. Dan krijg je een heel ander evenwicht verhaal natuurlijk.