Ik ga binnenkort beginnen met lessen met een shet van een vriend van mijn vader, en over een jaar met eigen pony, maar nou wil ik alvast wat leuke dingetjes aanschaffen

Wie kan me helpen?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
idefix4 schreef:Waarom een onderlegger? Dat is een oplossing voor als je zadel niet past. Bij de meeste shetties past het zadel toch al niet. Dan is het te smal voor de poown. Ik vind het dierenmishandeling om daar nog een bontje onder te stoppen. En tzt met je pony wel een onderlegger? Houdt er dan rekening mee dat je je zadel dan breder aanschaft!
Onderleggers zijn verder funest voor je gevoel met je paardje. Als je serieus wil gaan rijden, doe je dat zonder. Een goed passend zadel heeft geen onderlegger nodig. Dit is echt praat van iemand die weer eens geld teveel heeft... Ik kan nog wel wat gebruiken..
Geldt overigens ook voor mentuig...
Maroesjka schreef:Dit http://www.paardeluxe.nl/a-17477363/bon ... beschermer is een borst/schoftbeschermer. In tegenstelling tot wat mensen vaak denken; bont wordt niet vies, het stoot juist vuil af mits je het wast met wolwasmiddel.
Ik was mijn bontsjabrak die rechtstreeks op mijn paard ligt 1 keer per half jaar en dan is t'ie lang niet zo vies als een gewoon sjabrak.
Maroesjka schreef:Och ja, je hebt ook zoveel soorten en ook merken die pretenderen dat het bont is......
Bij bont dat dicht op elkaar zit krijg je dat de werking minder wordt en het tuig idd kan kantelen, maar goed; TS weet nu wat er bij mij te krijgen is en dat was de vraag.
Zo'n discussie is altijd grappig toch, daar is een forum voor!
JoyCiej007 schreef:Maroesjka schreef:Och ja, je hebt ook zoveel soorten en ook merken die pretenderen dat het bont is......
Bij bont dat dicht op elkaar zit krijg je dat de werking minder wordt en het tuig idd kan kantelen, maar goed; TS weet nu wat er bij mij te krijgen is en dat was de vraag.
Zo'n discussie is altijd grappig toch, daar is een forum voor!
vind ik ook. En leerzaam, en interessant.
xSCWx schreef:Goede vraag, ik wil ook onderleggersIs er alleen echt niks goedkopers dan €15 voor een borstonderlegger en een schoft onderlegger per stuk?? Excl. verzendkosten dan nog, is er geen manier om zoiets zelf te maken? Iemand handig?
xSCWx schreef:Da's waar, maarja voor iets wat ik niet echt persé nodig heb (voor de sier en om het tuig te beschermen, pony heeft geen last van schuren) vind ik het wel een hoop geldsnap je?