Weet iemand hier of je losse bomen kan kopen met een ronde voorkant? ik heb nu rechte bomen die verstelbaar zijn aan de achterzijde, maar zou wel ronde voorkant willen.
Ben benieuwd naar mogelijkheden en kosten (indicatie)
Ik heb een gesloten lamoen bij de lemerij vandaan, die stuurde hem netjes per post naar me toe.
Nouvel
Geplaatst: 30-07-11 20:18
je kunt ze ook rond laten lassen, dat je er lussen aan laat maken als het ware...
pantarhei
Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-11 22:01
inderdaad bedoel ik de voorkant van het lamoen, gezien mijn huidige onafhankelijk bewegende lamoen, wil ik alleen het voordeel vervangen, en dat dan dus in het deel wat aan de wagen zit laten vallen. Mijn huidige wagen is nu zo:
Op bovenstaande foto zit het lamoen te ver naar achter, het stopje hoort natuurlijk voor het lichtoog het gaat mij dus om het zilverskleurige deel en dan een gesloten, zeg maar lus, aan de voorzijde waar de brancard beugel doorheen kan
Nouvel
Geplaatst: 31-07-11 22:04
ik ben er toen ook mee bezig geweest en was van plan om de voorkant dicht te laten lassen, zodat er een soort lus aan komt, maar dat hebben we uiteindelijk toch nooit gedaan... heb er toen wel naar geïnformeerd...
waarom wil je een ronde voorkant ? als het er alleen omgaat dat je het dicht wil hebben kun je het ook met een ketinkje dicht maken.. die je dan aan het uiteinde en aan je stophaakje vast last..
Tichla
Geplaatst: 31-07-11 22:34
Nouvel schreef:
je kunt ze ook rond laten lassen, dat je er lussen aan laat maken als het ware...
Dat hadden wij ook bij mijn oude (Wijkmans-)wagen gedaan: lamoen was veel te lang en moest ingekort, toen hebben we (nou ja mijn handige vader ) ze gelijk afgerond gemaakt aan de voorkant en er een gesloten voorkant van gemaakt.